JAG BLIR TOKIG PÅ IKEAS RITNINGSPROGRAM

Har testat Mac, Pc, alla sorters webbläsare i alla olika varianter, men hur jag än gör flyttar sig inredning på sig av sig själv, färger på väggar ändras utan att jag gjort något. Det hänger sig hela tiden, ALLTING går långsamt.
JAG BLIR GALEN!

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

+1. Men jag fick ihop ett kök till slut...

+1 på den. Segt som sirap oavsett om jag sitter på min laptop från hedenhös eller den tunga spelmaskinen, dock verkar det gå liiiite bättre i fågelvyn än i 3D-läge. Samt att det flyter bättre i Internet Explorer än i firefox/chrome men det beror kanske på någon plugin jag använder.

Gå till varuhuset och låt dem hjälpa dig, det brukar inte vara hopplöst att få en tid vid drop-in. Det går fortare eftersom personalen kan sortimentet och alla fulhack man måste kunna i planeringsverktygen, dessutom kan du knalla runt och klämma, känna och knacka på allt.

ghoti: Vi har varit på sån där köksplanering men förutsättningarna ändrades när vi upptäckte en sak vi inte kunde ta bort... Så nu har vi börjat göra ritningar själva...

Man kan ju undra rent allmänt när Ikea ska göra om planeringsprogrammet och göra det bättre, så här kan dom ju inte ha det...

Jag testade programmet för några veckor sedan, satan vad segt det blivit!

Så segt var det inte när vi gjorde vårt kök för 3år sedan.

Mitt tips sketchup sedan laddar du ner metod via 3D warehouse
https://3dwarehouse.sketchup.com/search.html?q=Ikea%20metod&backendclass=entity&sortby=reviewCount%20DESC

Redigerat:
Ikeas planner sucks hehe, datorn höll på att åka ut genom fönstret redan efter 5 min - och jag har tålamod! Men de har lagt till saker som man inte får göra, fast man KAN och då flyttar sig saker hej vilt.

Gick över till att skissa på sketchup istället - och för hand..
Mycket bättre för hälsan och omgivande familj..

• Gilla
Calle Schewen
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Mitt tips sketchup sedan laddar du ner metod via 3D warehouse
[länk]
hur menar du nu?

Ladda ner sketchup sedan laddar du ner Metod skåpsstommen i länken jag skicka

Ja, den är usel, men jag fick ihop ett kök till slut iallafall...
Och ännu värre är det på windows 10. det verkar faktiskt gå snabbare på datorerna i varuhuset, så det kan vara värt att gå dit och sätta sig för att få ihop den slutliga planeringen.
Sketchup har sina sidor det med men det är ett alternativ, särskilt om någon redan bemödat sig med att ladda upp stommarna i 3D-warehouse.

Största problemet med sketchup är ju att den inte snappar till skåpen på samma sätt som ett verktyg som är skapad för att just planera kök, men annars har du bara fördelar med det tycker jag

För att bara hitta rätt planlösning använde jag Epoqs verktyg. Det är ett fristående program, och oerhört mycket snabbare än ikeas skräp.

Tack för alla tips!
Mitt lager av svordomar har tagit slut vad gäller Ikeas program, så ska både testa Sketch up och Epoq!

Gjorde ett sista försök med Kitchen planner genom att ladda hem Firefox till min lilla Mac. Och måste säga att det funkar bäst i den webbläsaren. Det funkar inte optimalt men jag vill i alla fall inte slänga ut datorn...!

Dock tog jag några tutorials i Sketchup och är mäkta impad, det blir nog många framtida projekt i det programmet

Jag arbetar på Ikeas köksavdelning, ja det är långsammare hemma men jag har inga större problem hemma hos mig. Sitter ändå någon gång i veckan och ritar hemma för det är så kul. Men vet inte varför det är så segt på vissa datorer som jag förstått det kan vara......

• Gilla
Yaken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.