22 644 läst ·
30 svar
23k läst
30 svar
IKEA KALLBODA - Vilken Bosch/Siemens?
Vad jag kan se så har ju inte Torsboda zeolithtorkning heller. Men det kanske du inte bryr dig om?
Ne tror inte det? Köpte en fristående bosch serie 4 för 5 år sen som låg i topp på råd och rön och det var den bästa diskmaskinen jag ägt, tror inte den hade zeolithtorkning. Alla andra diskmaskiner jag provat hos vänner, på jobb etc tycker jag både sväljer mindre disk och diskar sämre.Vonelffors skrev:
Fortfarande nöjda med Kallboda? Vår Renodlad har gått sönder och ska ersättas. Touch på Kallboda känns ju kasst.
Det finns ju Torsboda också för en tusenlapp mindre som ser ut att ha riktiga knappar. Men denna saknar mineraltorkning? Är det stor elförbruknings skillnad med evs utan zeolit?
Det finns ju Torsboda också för en tusenlapp mindre som ser ut att ha riktiga knappar. Men denna saknar mineraltorkning? Är det stor elförbruknings skillnad med evs utan zeolit?
Även provat extratorkningen. Pratade med kundtjänst, finns inget att göra. Hade velat lämna tillbaka den då den ju inte verkar fungera? Om luckan hade öppnats efter diskning kanske den hade blivit torr till dagen efter iaf men det gör den ju inte. Så man får hålla koll och öppna själv när den är klart. Verkligen pengarna i sjön på denna maskinen.
Vi hade en Bosch serie 8. Det torkade perfekt. När vi bytte kök och ville ha integrerad diskmaskin blev det Kallboda eftersom den tillverkas av Bosch. Undrar om det verkligen är zeolith i Kallboda. Det blir inte torrt. Stoe skillnad iaf på serie 8 och Kallboda.
Japp, det var detreturen skrev:
Hade Boschtekniker ute i veckan. Han bytade projektorn, gick på garantin. Han rekommenderade även alltid extra torkningen på och köra auto programmet istället för eco som bara kletar igen rören och kostar bara mer i längden än försumbara ökade energiförbrukningen. Eco programmen är mest för att vara compliant med EU och få en bra energiklassning, men dom är kassa i verkligheten.
Blir disken torr när du kör med extra tork och auto? Eller det är fortfarande samma problem att disken inte torkar?F Fideliox skrev:Japp, det var det
Hade Boschtekniker ute i veckan. Han bytade projektorn, gick på garantin. Han rekommenderade även alltid extra torkningen på och köra auto programmet istället för eco som bara kletar igen rören och kostar bara mer i längden än försumbara ökade energiförbrukningen. Eco programmen är mest för att vara compliant med EU och få en bra energiklassning, men dom är kassa i verkligheten.
Tycker det blev en förbättring men inte perfekt. Oftast kör vi på kvällen och sen öppnar vi luckan och låter det sista lufttorka till morgonen. Vi använder dock ättika istället för spolglans ska sägas.L Lelogan skrev:
