Vad jag kan se så har ju inte Torsboda zeolithtorkning heller. Men det kanske du inte bryr dig om?
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Vad jag kan se så har ju inte Torsboda zeolithtorkning heller. Men det kanske du inte bryr dig om?
Ne tror inte det? Köpte en fristående bosch serie 4 för 5 år sen som låg i topp på råd och rön och det var den bästa diskmaskinen jag ägt, tror inte den hade zeolithtorkning. Alla andra diskmaskiner jag provat hos vänner, på jobb etc tycker jag både sväljer mindre disk och diskar sämre.
 
F
Fortfarande nöjda med Kallboda? Vår Renodlad har gått sönder och ska ersättas. Touch på Kallboda känns ju kasst.

Det finns ju Torsboda också för en tusenlapp mindre som ser ut att ha riktiga knappar. Men denna saknar mineraltorkning? Är det stor elförbruknings skillnad med evs utan zeolit?
 
F
Tydligen är det nya skenor, Våglig, till Kallboda. De gamla till RENODLAD passar ej. 😡

Ringde in, tydligen så har skenorna uppdaterats 2022.
 
Redigerat:
F
Blev en Kallboda tillslut. Tyvärr väldigt missnöjd med Zeolith torkningen. Använt mest Eco programmet, i slutet så kör zeoliten typ 1h. Öppnar jag sen luckan dagen efter så är all disk fortfarande blöt.
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
F
Även provat extratorkningen. Pratade med kundtjänst, finns inget att göra. Hade velat lämna tillbaka den då den ju inte verkar fungera? Om luckan hade öppnats efter diskning kanske den hade blivit torr till dagen efter iaf men det gör den ju inte. Så man får hålla koll och öppna själv när den är klart. Verkligen pengarna i sjön på denna maskinen.
 
F
Och nu dog den lilla projektorn undertill. Grym kvalitet!
 
Redigerat:
F Fideliox skrev:
Och nu dog den lilla projektorn undertill. Grym kvalitet!
va bra att du har 5 års garanti då
 
Vi hade en Bosch serie 8. Det torkade perfekt. När vi bytte kök och ville ha integrerad diskmaskin blev det Kallboda eftersom den tillverkas av Bosch. Undrar om det verkligen är zeolith i Kallboda. Det blir inte torrt. Stoe skillnad iaf på serie 8 och Kallboda.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
returen returen skrev:
va bra att du har 5 års garanti då
Alltid något. Den förra ikea maskinen pajjade efter 5.5 år så där var det ju noga uträknat när den skulle börja läcka och sabba vårt golv.😉
 
F Fideliox skrev:
Alltid något. Den förra ikea maskinen pajjade efter 5.5 år så där var det ju noga uträknat när den skulle börja läcka och sabba vårt golv.😉
då måste det varit en electrolux
 
F
returen returen skrev:
då måste det varit en electrolux
Japp, det var det


Hade Boschtekniker ute i veckan. Han bytade projektorn, gick på garantin. Han rekommenderade även alltid extra torkningen på och köra auto programmet istället för eco som bara kletar igen rören och kostar bara mer i längden än försumbara ökade energiförbrukningen. Eco programmen är mest för att vara compliant med EU och få en bra energiklassning, men dom är kassa i verkligheten.
 
  • Gilla
Silkesnusa och 2 till
  • Laddar…
C
returen returen skrev:
då måste det varit en electrolux
Nothing sucks like an Electrolux!
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Japp, det var det


Hade Boschtekniker ute i veckan. Han bytade projektorn, gick på garantin. Han rekommenderade även alltid extra torkningen på och köra auto programmet istället för eco som bara kletar igen rören och kostar bara mer i längden än försumbara ökade energiförbrukningen. Eco programmen är mest för att vara compliant med EU och få en bra energiklassning, men dom är kassa i verkligheten.
Blir disken torr när du kör med extra tork och auto? Eller det är fortfarande samma problem att disken inte torkar?
 
F
L Lelogan skrev:
Blir disken torr när du kör med extra tork och auto? Eller det är fortfarande samma problem att disken inte torkar?
Tycker det blev en förbättring men inte perfekt. Oftast kör vi på kvällen och sen öppnar vi luckan och låter det sista lufttorka till morgonen. Vi använder dock ättika istället för spolglans ska sägas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.