4 252 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Ikea jävlas - alternativa kök?
Ska byta kök i april/maj och har en känsla av att ett köp av ikeas utgående kök FAKTUM kommer bli en tråkig affär om någonting går sönder i framtiden. Plus att alla bekanta har dessa stommar så skulle vara lite roligare med något annat.
Har kikat lite på Epoq. Åsikter om deras kök?
Några andra vettiga i samma prisklass?
Mvh
Har kikat lite på Epoq. Åsikter om deras kök?
Några andra vettiga i samma prisklass?
Mvh
Epoq är bra så länge de inte gör fel, då skiter det sig totalt åt skogen.ginnfilt skrev:
Har nyss byggt ett epoqkök, har väldigt blandade känslor, skåpstommarna och luckorna känns bra, bänkskivan var nog det sämsta jag skådat.
Sen sågade de vår bänkskiva fel, åkte ner till elgiganten och pratade med säljaren som sålt köket till oss, jämförde alla ritningar osv för att se så allt var rätt, vilket det var, men de hade sågat hålet för diskhon på fel ställe.
Blev då anvisad att ringa kundservice, där bad de mig i stora drag att ta min bänkskiva och dra åt helvete.
Ännu roligare blev det när jag frågade varför jag inte fick med den beställda diskhon som de sågat ut hålet till, nä minsann den hade utgått ur sortimentet så den gick inte att få, då blev ju frågan än mer rolig om varför de sågat ut ett hål på fel ställe till en diskho som utgått ur sortimentet.
Aja efter en hela massa åkande och krånglade med lokala elgiganten butiken så får jag en ny bänkskiva, leveransitd 7 veckor... de tycker inte heller att detta är nått prioriterat och gör inget för att jag ska få bänkskivan i tid.
Mitt tips är iaf att köp skåpen på Epoq och köp bänkskivan på någon lokal firma som vet vad de sysslar med.
Förvänta dig ingen kundservice alls, det är elgiganten som står för det hela.
Jag har dock haft en del strul med passformer osv i förhållande till deras ritprogram, vi har ett hörnkök men med en knäck på hörnet och detta förstörde ju hela deras ritprogram, så jag fick istortsätt bygga om köket med de grejer jag hade.
Som sagt, bra kvalitet och vettigt pris.
Värdelösa när det blir fel och ett kass ritprogram.
Har mycket bra erfarenhet av HTH och deras GDS. Stor fördel att man kan blanda GDS och deras vanliga sortiment, om man behöver något speciellt...
Bra leverans direkt in i garaget av glada danskar. Tog ca 5 veckor att få hela köket, inte en skruv saknades... fick bra hjälp av HTH kökssäljare också att få till de sista smådetaljerna.
/S
Bra leverans direkt in i garaget av glada danskar. Tog ca 5 veckor att få hela köket, inte en skruv saknades... fick bra hjälp av HTH kökssäljare också att få till de sista smådetaljerna.
/S
Klicka här för att svara