36 975 läst ·
51 svar
37k läst
51 svar
IKEA induktionshäll vs tex Siemens, vilken brukar vara bäst?
Vet inte vad ni har sagt innan men jag kollade länge på induktion Siemens 800mm bred .. 17.000kr och köpte sedan Ikeas värsting 6.000kr 800mm bred den med ... nöjd än så länge 3 år senare
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Köpte min 80cm Bosch för 6000 också, råkade snubbla över en kampanj
Är det mig du frågar?Johannes Carlsson skrev:
Det är inget fel men jämfört med gas är det dåligt och irriterande. Den piper varje gång man trycker på den. Överkokningssjyddet löser ut för minsta droppe. Är man blöt eller kall om fingrarna vill den inte veta av en. Gasspisen hade vreden och svarade blixtsnabbt på kommando.
och pep inte hela tiden.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Då är det ju vred du vill ha och inte gasJiji skrev:
Är det mig du frågar?
Det är inget fel men jämfört med gas är det dåligt och irriterande. Den piper varje gång man trycker på den. Överkokningssjyddet löser ut för minsta droppe. Är man blöt eller kall om fingrarna vill den inte veta av en. Gasspisen hade vreden och svarade blixtsnabbt på kommando.
och pep inte hela tiden.![]()
Du kan ju ha gasspis även om det inte finns gas framdraget till lägenheten om du har max 5 liters behållare inne till spisen och sen ha reservbehållare på balkongen. Beroende på hur mycket mat du lagar så kanske gasen tar slut lite väl fort, men då går det att kombinera med tex en induktionshäll.Jiji skrev:
https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/25365.pdf
Vi ska göra om köket nu och har i dagsläget en 90 cm gashäll som vi funderar på att byta till en 30 cm induktionshäll och en 30 cm gashäll. Vi bor dock i villa så vi har en 24 litersflaska inne som vi byter med 6-8 mån mellanrum, men när vi gör om ska vi göra en liten påhängnad på utsidan av huset där vi kan ha två 24 litersflaskor stående så att de inte tar plats i köksskåpet.
https://www.ikea.com/se/sv/p/moejlig-induktionshaell-svart-30237138/
https://www.ikea.com/se/sv/p/moejlig-domino-gashaell-2-braennare-svart-00237149/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Jag hade samma problem med en tvättmaskin tidigare. Hittade ingen lösning i manualen eller liknande. Sökte på Youtube av alla ställen och hittade en film hur man slog av skiten. Kan vara värt att kolla.Jiji skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har IKEAS enklaste och billigaste induktionshäll sedan nio år. Tror att den heter Nutid.
Visst blir det ett litet blip som bekräftelse på att det man trycker har gått fram,
men är blippet störande? Inte det minsta! Det hörs ju bara för personen som står vid spishällen.
Och hällen fungerar utomordentligt bra. Skulle inte kunna önska mig något bättre!
Visst blir det ett litet blip som bekräftelse på att det man trycker har gått fram,
men är blippet störande? Inte det minsta! Det hörs ju bara för personen som står vid spishällen.
Och hällen fungerar utomordentligt bra. Skulle inte kunna önska mig något bättre!
Jag bor i hus och ska inte bygga om. Dessutom vill jag inte ha en gasbehållare. Nej jag får minnas min gasspis och allt annat i lägenheten. Hus har ju sina fördelar så det är inte synd om mig, trots den besvärliga spisen.S hjulia skrev:Du kan ju ha gasspis även om det inte finns gas framdraget till lägenheten om du har max 5 liters behållare inne till spisen och sen ha reservbehållare på balkongen. Beroende på hur mycket mat du lagar så kanske gasen tar slut lite väl fort, men då går det att kombinera med tex en induktionshäll.
[länk]
Vi ska göra om köket nu och har i dagsläget en 90 cm gashäll som vi funderar på att byta till en 30 cm induktionshäll och en 30 cm gashäll. Vi bor dock i villa så vi har en 24 litersflaska inne som vi byter med 6-8 mån mellanrum, men när vi gör om ska vi göra en liten påhängnad på utsidan av huset där vi kan ha två 24 litersflaskor stående så att de inte tar plats i köksskåpet.
[länk]
[länk]