16 396 läst ·
40 svar
16k läst
40 svar
Ikea fixa borrhammare
Ingen aning. Har aldrig testat deras verktyg. Biltemas elhandverktyg har jag testat några, de var inte alls något bra i mitt tycke. Då har jag inte tagit hänsyn till pris utan bara den faktiska funktionen. De kan ju trots allt vara prisvärda för det.Mikael_L skrev:
OK.
Ja man måste ju sätta mitt inlägg i ljuset av denna tråd, som handlar om IKEA's lilla snorbilliga borrhammare, det var den jag tänkte att denna Biltema kan jämföras med.
Ungefär samma pris, vikt, slagstyrka, batterikapacitet osv.
Jag har inget stort hopp om att någon har erfarenheter att delge, men det vore jättekul ifall det skulle ramla in lite.
Ja man måste ju sätta mitt inlägg i ljuset av denna tråd, som handlar om IKEA's lilla snorbilliga borrhammare, det var den jag tänkte att denna Biltema kan jämföras med.
Ungefär samma pris, vikt, slagstyrka, batterikapacitet osv.
Jag har inget stort hopp om att någon har erfarenheter att delge, men det vore jättekul ifall det skulle ramla in lite.
Bra med snabbladdare. Då hinner man säkert borra två hål på mindre än 3 timmar iaf.
Börjar man tidigt hinner man kanske tillbaka till Biltema för att byta till en ny när den gått sönder.
Börjar man tidigt hinner man kanske tillbaka till Biltema för att byta till en ny när den gått sönder.
Redigerat:
Nu har jag provat IKEA Fixa's borrhammare lite. Och jag tycker att den verkligen suger.
Inget att hänga i julgranen.
Jag har bara borrat med 5-6 mm borr och det går ändå så ruggigt dåligt i riktig betong att det inte finns med på kartan. Påminner mest om en gammal slagborrmaskin.
Borret blir överhettat p.g.a. för dåligt slag och materialavverkning.
Den duger till tegel, typ.
Jag ska prova ytterligare lite till, bara om det nu råkar vara så att jag har råkat på värsta sortens betong.
Men jag har inte mycket hopp om denna pryl.
Men jag skriver nu för att "hinna varna" så många som möjligt.
Och som många vet så tycker jag om IKEA, hyllar många av deras produkter, så detta är inget utslag av allmänt skitsnack om IKEA.
Inget att hänga i julgranen.
Jag har bara borrat med 5-6 mm borr och det går ändå så ruggigt dåligt i riktig betong att det inte finns med på kartan. Påminner mest om en gammal slagborrmaskin.
Borret blir överhettat p.g.a. för dåligt slag och materialavverkning.
Den duger till tegel, typ.
Jag ska prova ytterligare lite till, bara om det nu råkar vara så att jag har råkat på värsta sortens betong.
Men jag har inte mycket hopp om denna pryl.
Men jag skriver nu för att "hinna varna" så många som möjligt.
Och som många vet så tycker jag om IKEA, hyllar många av deras produkter, så detta är inget utslag av allmänt skitsnack om IKEA.
Klicka här för att svara
