4 531 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Ihålig betongvägg?
Hej, jag skall sätta upp en tvättlina i källaren i tvättstugan. Från en innervägg till en yttervägg.
Innerväggen är hård och fin och där kunde vi skruva upp en bräda som vi skruvar krokar i. Men ytterväggens insida är ihålig när man knackar på den. De första 4cm är ingnting tror jag sen blir det hårt. Vi försökte med Slagspik 120 men det fäste inte.
Någon som har något tips? Alla ytterväggarna låter ihåligt. En kompis tror att det är isolerat. Huset är från -52.
Fredrik
Innerväggen är hård och fin och där kunde vi skruva upp en bräda som vi skruvar krokar i. Men ytterväggens insida är ihålig när man knackar på den. De första 4cm är ingnting tror jag sen blir det hårt. Vi försökte med Slagspik 120 men det fäste inte.
Någon som har något tips? Alla ytterväggarna låter ihåligt. En kompis tror att det är isolerat. Huset är från -52.
Fredrik
Har samma problem. Hus byggt -52 och "ihåliga källarytterväggar".
I mitt fall är det en dålig puts (ca 1-2cm) utanpå betonghålsten.
I ett par fall har jag borrat med 8mm borr, tryckt i PL-lim samt en 10mm plugg. Det håller för lätt belastning.
Vid tyngre saker har jag fått knacka bort putsen och ersätta den med ny, för att sedan göra "på brukligt sätt".
Kommer med nyfikenhet följa tråden för att få andra tips..........
I mitt fall är det en dålig puts (ca 1-2cm) utanpå betonghålsten.
I ett par fall har jag borrat med 8mm borr, tryckt i PL-lim samt en 10mm plugg. Det håller för lätt belastning.
Vid tyngre saker har jag fått knacka bort putsen och ersätta den med ny, för att sedan göra "på brukligt sätt".
Kommer med nyfikenhet följa tråden för att få andra tips..........
Klicka här för att svara