21 357 läst ·
5 svar
21k läst
5 svar
IFÖ Fresh WC, livslängd?
Ni som kör Ifös grejjer med Fresh WC-system, hur ofta behöver ni fylla på patroner?
Trodde de skulle räcka längre faktiskt, en knapp vecka sedan är de slut, de hade ju kunnat göra dem minst dubbelt så tjocka för längre varaktighet, men då säljer de klart inte lika bra
FInns det te.x "pirat"patroner att få tag på som är billigare än Ifös egna grejjer?
Trodde de skulle räcka längre faktiskt, en knapp vecka sedan är de slut, de hade ju kunnat göra dem minst dubbelt så tjocka för längre varaktighet, men då säljer de klart inte lika bra
FInns det te.x "pirat"patroner att få tag på som är billigare än Ifös egna grejjer?
Ungefär en vecka tycker jag att de har räckt. Har inte haft Ifö Sign toaletterna så länge. Ca tre veckor på den första jag bytte ut och en veckan på den andra. Å igår så tog första paketet med patroner slut. Läste nånstans att de skulle räcka till ca 80 spolningar.
Borde ju vara intressant för någon annan att tillverka patroner som passar och konkurrera lite. Kommer ju att bli rätt så många patroner under toalettens livslängd. Om den byts ut efter 35 år som de gamla toaletterna som jag bytte ut nu så blir ju det en hel del pengar i patroner.
Vet iofs inte om det blir nån större skillnad mot att köpa mr muscle eller andra såna som man hänger på kanten i skålen?
Vet iofs inte om det blir nån större skillnad mot att köpa mr muscle eller andra såna som man hänger på kanten i skålen?
Det blir nästan som den snåle som grinar när han spolar
Visst är det fräscht med fräscha toaletter
Se upp med dom där luktprylarna som man hänger på kanten=följer lätt med och så är det slamsugen....Och då kostar det...
Mvh
Visst är det fräscht med fräscha toaletter
Se upp med dom där luktprylarna som man hänger på kanten=följer lätt med och så är det slamsugen....Och då kostar det...
Mvh
Iofs så jämnar nog kostnaden ut sig med besparingen i vattenförbrukning som kostar 19,15kr/kubik jämfört med de gamla Gustafsbergs toaletterna jag bytte ut och kostnaden för att köpa wc frech stavar till toaletterna nu.
Klicka här för att svara