Jag snubblade över en bandsåg när jag scrollade häromdagen, men det finns inget märke. Ägaren har heller ingen aning och misstänker hemmabygge. Tycker den ser ut som någon sorts ejca men hittar ingen som matchar exakt när jag googlar.
Någon som har någon aning vad det kan vara för modell? Ser väl lite väl "riktig" ut för att bara vara ett hemmabygge
Någon som har någon aning vad det kan vara för modell? Ser väl lite väl "riktig" ut för att bara vara ett hemmabygge
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Jag tror på ett hemmabygge trots allt.
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Haha, nej jag kan ha helt fel.O ovetandehusägare skrev:
Hyveln han säljer är ju en söt liten 4" sears.
Tittar man på bandsågen så är bordet i trä och övre hjulet+bandstyrningen sticker ut så långt från själva ramen, ser liksom fel ut. Lite Frankensåg ut..
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Ja titta, en bild till! Den har jag inte sett. Ser ut som att motorn sitter monterad på bordet under själva sågen också. Kanske inte är så vanligt med motor och rem hängandes på utsidan 
Jag har bara sett Matthias Wandel bygga bandsågar av trä, men visst, varför inte bygga en om man har massa delar som passar ihop.
Lite off-topic, men var hittade du hyveln? Kan skymta den i hörnet på hela bilden från annonsen tror jag, men hittar ingen annons för den
Jag har bara sett Matthias Wandel bygga bandsågar av trä, men visst, varför inte bygga en om man har massa delar som passar ihop.
Lite off-topic, men var hittade du hyveln? Kan skymta den i hörnet på hela bilden från annonsen tror jag, men hittar ingen annons för den
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
På äldre sågar hade man ofta motorn hängandes under.O ovetandehusägare skrev:Ja titta, en bild till! Den har jag inte sett. Ser ut som att motorn sitter monterad på bordet under själva sågen också. Kanske inte är så vanligt med motor och rem hängandes på utsidan
Bad säljaren om fler bilder via blocket
Klicka här för att svara