Jag snubblade över en bandsåg när jag scrollade häromdagen, men det finns inget märke. Ägaren har heller ingen aning och misstänker hemmabygge. Tycker den ser ut som någon sorts ejca men hittar ingen som matchar exakt när jag googlar.

Någon som har någon aning vad det kan vara för modell? Ser väl lite väl "riktig" ut för att bara vara ett hemmabygge

• Vertikal bandsåg utan märkning på arbetsbänk i verkstad, misstänkt hemmabygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror på ett hemmabygge trots allt.

Frustrator Frustrator skrev:
Jag tror på ett hemmabygge trots allt.
Skriver du det är det nog bara att stänga tråden ;)

Rätt intressant i sånt fall... Tror du någon har plockat delar från andra sågar eller gjutit själv? Kan inte det här med metall

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
O ovetandehusägare skrev:
Skriver du det är det nog bara att stänga tråden ;)

Rätt intressant i sånt fall... Tror du någon har plockat delar från andra sågar eller gjutit själv? Kan inte det här med metall
Haha, nej jag kan ha helt fel.

Hyveln han säljer är ju en söt liten 4" sears.

Tittar man på bandsågen så är bordet i trä och övre hjulet+bandstyrningen sticker ut så långt från själva ramen, ser liksom fel ut. Lite Frankensåg ut..

Anhållet ser också lite ihopsvängt ut Vertikal bandsåg med skadad arbetsyta och ojämn konstruktion, i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja titta, en bild till! Den har jag inte sett. Ser ut som att motorn sitter monterad på bordet under själva sågen också. Kanske inte är så vanligt med motor och rem hängandes på utsidan :D

Jag har bara sett Matthias Wandel bygga bandsågar av trä, men visst, varför inte bygga en om man har massa delar som passar ihop.

Lite off-topic, men var hittade du hyveln? Kan skymta den i hörnet på hela bilden från annonsen tror jag, men hittar ingen annons för den

O ovetandehusägare skrev:
Ja titta, en bild till! Den har jag inte sett. Ser ut som att motorn sitter monterad på bordet under själva sågen också. Kanske inte är så vanligt med motor och rem hängandes på utsidan :D

Jag har bara sett Matthias Wandel bygga bandsågar av trä, men visst, varför inte bygga en om man har massa delar som passar ihop.

Lite off-topic, men var hittade du hyveln? Kan skymta den i hörnet på hela bilden från annonsen tror jag, men hittar ingen annons för den
På äldre sågar hade man ofta motorn hängandes under.

Bad säljaren om fler bilder via blocket :) Ja jag är sjuk. Hur ska jag annars veta om det var ngt att posta i blocket tips-tråden..

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.