H
Olika längder av omonterade metallställningsdelar staplade på en smutsig markyta med en handskvisad i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Olika längder av metallrör för ställningsbygge staplade på ett trasigt träunderlag.
Skapa konto

Hej alla byggare. :)
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera ställningstypen och kanske berätta hur den är tänkt att monteras, gärna med någon bild på en monterad ställning från samma tillverkare om det finns.
Jag har ett antal liknande delar som är ca 2 respektive 3 meter styck. Olika längder av metallrör för ställningsbygge staplade på ett trasigt träunderlag.
Skapa konto
Olika längder av omonterade metallställningsdelar staplade på en smutsig markyta med en handskvisad i förgrunden.
Skapa konto

Ser ut att vara skyddsräcke endast. Vet inte vilket märke dock.

H
Garagebyggare Garagebyggare skrev:
Ser ut att vara skyddsräcke endast. Vet inte vilket märke dock.
Enligt svägerskan som jag fick den av ska det vara en ställning som använts vid målning av en gavel.
Hon fick den med när hon köpte ett hus för länge sedan, men hon har inte använt den.

Jag funderar om man kan ställa 2 st 3m parallellt på 2m avstånd, och sedan ställa 2st 2m tvärs ovanpå dom. Så att det blir "tomt" var annan gavel/långsida var efter man bygger sig uppåt.
Urtagen i "foten" antyder att det kanske skulle gå att göra så.

Men det skulle vara bra om det gick att få information från någon som känner igen delarna och använt dom, jag vill helst inte bygga något som inte blir stabilt :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.