Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Jag fick en byggställning från 70-talet av en gammal bekant. Koppingsdelarna (som det fanns massor av) är vanliga Burton-delar (Burton, Ernex, AC). Spirorna är dock något jag inte känner igen. Någon av er som vet vad det är för fabrikat? Haki-delar passar inte.
De har öglor var 500 mm, så något europeiskt borde det vara. Det verkar saknas tvärbalkar också. Det är dessa jag vill försöka få fatt på begagnade.
Burton brukade ju användas till ”raka rör” precis som Key-Clamp. Mitt alternativ till tvärbalkar är annars att kapa rör till burtonkopplinarna.
De har öglor var 500 mm, så något europeiskt borde det vara. Det verkar saknas tvärbalkar också. Det är dessa jag vill försöka få fatt på begagnade.
Burton brukade ju användas till ”raka rör” precis som Key-Clamp. Mitt alternativ till tvärbalkar är annars att kapa rör till burtonkopplinarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Häpp! Någon med idéer om fabrikat? Har frågat två snickare där en av dem i alla fall kände igen ställningen, men inget mer än så.
Även om du lyckas luska ut fabrikatet skall du ju lyckas ramla över just de delar du behöver också.
Konstigare saker har ju hänt, men det låter rätt osannolikt.
Har du alltså längdbalkar som passar?
Uppenbarligen bygger den inte på samma princip som t.ex. Haki då det bara sitter byglar på en sida. Dvs. längdbalkar och tvärbalk måste rimligtvis sitta i en och samma bygel på något sätt.
Uppenbarligen bygger den inte på samma princip som t.ex. Haki då det bara sitter byglar på en sida. Dvs. längdbalkar och tvärbalk måste rimligtvis sitta i en och samma bygel på något sätt.
Det kan inte vara någon godkänd spira i alla fall då hakarna finns bara åt ett håll..C cpalm skrev:Även om du lyckas luska ut fabrikatet skall du ju lyckas ramla över just de delar du behöver också.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Det är vad jag tror också. Hakarna är inte för tvärbalkar utan för något annat. Nåväl, tanken är att jag bygger gavlar med rörstumpar på tvären och använder plankor mellan dem. Det är ett litet projekt där rullställningen inte kommer åt.Rejäl skrev:
Om du skaffar dig kopplingar så kan du få till liggande balkar av rör så att du kan lägga upp plank..Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Klicka här för att svara