Hej,

Är det någon här som kan hjälpa mig att identifiera de nätverksuttag jag har på bilderna? Jag skulle behöva öppna upp det, men hittar inget uppenbart sätt att göra det på. Jag har tyvärr lyckats trycka in en av socklarna och skulle behöva fixera den igen (om det går).

Nätverksuttag på vägg med en intryckt sockel och etikett numrerad "12".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag i vägg med två RJ45-portar och etiketter markerade 11 och 12.
Skapa konto
Nätverksuttag på vägg med märkta portar, en sockel intryckt.
Skapa konto
Nätverksuttag med en tryckt in sockel och en ansluten Ethernet-kabel.
Skapa konto

Tack på förhand!

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Skruv bakom etiketten kanske.

Om du lyckas koppla in en kabel i kontakten som är lös kanske det går att dra rätt den utifrån? Annars är det nog sannolikt att det sitter en skruv bakom etiketten som Pucco tipsar om.

Dheri Dheri skrev:
Om du lyckas koppla in en kabel i kontakten som är lös kanske det går att dra rätt den utifrån? Annars är det nog sannolikt att det sitter en skruv bakom etiketten som Pucco tipsar om.
Tack för tipsen. Tyvärr har jag inte lyckats få till uttaget så att man kan klicka i en kabel, och bakom etiketten är det helt blankt.

Vit vägguttagsplatta med stängt lock och synlig etikett, verkar ej fungera korrekt för kablar.
Skapa konto

Bästa svaret

Främre delen av uttaget sitter som ett lock, man ser skarven på bilderna. Testa att ta en liten plattmejsel eller en trubbig kniv och bänd försiktigt runt kanten.

Tack!
H heyoofd skrev:
Främre delen av uttaget sitter som ett lock, man ser skarven på bilderna. Testa att ta en liten plattmejsel eller en trubbig kniv och bänd försiktigt runt kanten.
Tack! Funkade klockrent, även om locket satt som berget och jag var rädd flera gånger att jag skulle knäcka det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.