harry73
Vi har ett elluttag under överskåpet bredvid spisen som gick sönder.
Uttaget är 12 år gammalt och installerades av hjältevadshus när de bygde huset.
Vet någon vilket ellutag det är och var jag kan köpa lämplig ersättning?
Nu är det kortslutning och jag förväntas fixa det ikväll, så jag vill köpa grejerna på väg hem från jobbet.
Söndergånget vit dubbeluttag på vägg bredvid spisen, ser gammalt och smutsigt ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle det inte kunna vara Elko RS?
De flesta vettiga bygghandlare borde ha schneiders motsvarande hemma.

• Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som Elko.
Det enklaste är att köpa en komplett hörnbox, då spelar fabrikatet ingen roll när du bytet rubbet.

• Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Köper du komplett hörnuttag så lär väl fabrikatet spela mindre roll. Jag har ett med tre uttag och det köpte jag på Bauhaus. Ser nästan lika ut men inte riktigt. Fabrikat minns jag ej.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
https://www.clasohlson.com/se/3-vägs-vägguttag-för-hörn-Elko-RS/36-7443

Beställ nu och hämta på hemvägen.
PS. det är mkt billigare att handla på nätet jämfört med priserna på internet. Jag köpte ELKO RS vägguttag ,igår Karlstad, för 99 kr istället för hyllpriset på 199 kr... DS.

PS2: Jag tycker ELKO är väldigt mkt bättre än Schneider. Tips från hemmapulare. DS2.

• Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Exxacts hörnbox är mycket bättre, om du nu inte har flera gamla RS och vill ha det enhetligt.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Dom heter fortfarande Elko RS. Det finns i lager på alla varuhus. Visst är det en hörnbox?

T tobbbias skrev:
PS. det är mkt billigare att handla på nätet jämfört med priserna på internet. .
Hmm, är inte det samma sak. Dvs priserna på nätet och internet.....:thinking:

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
R roli skrev:
Hmm, är inte det samma sak. Dvs priserna på nätet och internet.....:thinking:
Trodde jag också tills igår... Det var som sagt jätteskillnad (1 st 100lapp för att vara exakt). Detta var CO i MittiCity i Karlstad...

harry73
S Stefan1972 skrev:
Köper du komplett hörnuttag så lär väl fabrikatet spela mindre roll. Jag har ett med tre uttag och det köpte jag på Bauhaus. Ser nästan lika ut men inte riktigt. Fabrikat minns jag ej.
Jag hade inte tänkt på att jag kan byta upp mig till 3 uttag :) Alltid ont om uttag så det kan behövas.
Denna blir det och jag hämtar den på vägen hem. Som bonus slipper jag rengöra det gamla uttaget :rofl:
Trevägs hörnbox vägguttag från ELKO med jordad uttag, prissatt till 329,00 kr, skärmbild från webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Trodde jag också tills igår... Det var som sagt jätteskillnad (1 st 100lapp för att vara exakt). Detta var CO i MittiCity i Karlstad...
Hur menar du? Var har du tittat och var har du köpt??

Skärmdump från webbshop som visar Elko RS 2-vägs vägguttag med prisinformation och kundrecensioner.

Denna köpte jag. Kostade 199 kr enligt priset på hyllkanten. På nätet 99,9 kr. Detta var igår som sagt. I Karlstad. När jag hämtade min nätet-beställning så tänkte jag plocka med några uttag till men gick därifrån då jag inte var jättesugen på att lägga 100 kr extra per extra uttag...

Då borde det stå "Att det skiljer i pris att handla på nätet (internet) och i butik". I så fall är jag med.....

13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle det inte kunna vara Elko RS?
Har verkligen Elko RS skruvarna placerade på detta sätt i brunnarna?

harry73
Alfredo Alfredo skrev:
Har verkligen Elko RS skruvarna placerade på detta sätt i brunnarna?
Jag kommer att redovisa vad det var, när jag tagit ner den. Blir spännande att se vem som hade rätt.
Ersättningen blir i alla fall en Elko hörnbox

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.