Mitt första inlägg blir tyvärr ganska trist, men kan någon hjälpa mig identifiera en badkars- och en tvättställsblandare?

Badkarsblandaren liknar FM Matsson 1000-serien, men tycker inte det är exakt som de bilder jag hittar. Är det enkelt att byta någon insats för att slippa dropp? Värmereglaget är också lite märkligt "sladdrigt".

Tvättställsblandaren tror jag är Gustavsberg Nautic, men rätta mig gärna om jag har fel. Kromad badkarsblandare med sladdrigt varmeregling monterad på vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad tvättställsblandare på handfat, med vattendropp och möjlig Gustavsberg Nautic-design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Välkommen till forumet!

FM Matssons kundtjänst brukar vara bra och svarar på frågor så jag rekommenderar att du kontaktar dem. Du kan pröva med Gustavsbergs kundtjänst också.

Kom gärna tillbaks och berätta vad de säger för rätt som det är dyker det upp någon annan med likadana blandare.

• Gilla
LnsLnsLns
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

FM Matssons kundtjänst brukar vara bra och svarar på frågor så jag rekommenderar att du kontaktar dem. Du kan pröva med Gustavsbergs kundtjänst också.

Kom gärna tillbaks och berätta vad de säger för rätt som det är dyker det upp någon annan med likadana blandare.
Tack! Men tydligen var jag helt fel ute, för insatsen som ska passa Gustavsberg-kranen var helt fel.

Istället ser jag att insatsen som sitter där heter DH02BD. Det leder mig hit: https://www.yoycart.com/Product/19522006596/ Det stämmer bra med hur den ser ut, men hittar absolut ingenting i Sverige om den. Vad är det för märklig blandare jag har? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.