Behöver en ny ventiltopp (tror jag det heter) till den här blandaren. Påminner lite om en Mora classic, men ingen text på kranarnas ändproppar… Ingen text och inga siffror någonstans på blandaren.

Någon som vet vad det kan vara och hur man hittar rätt reservdelar?

Kromfärgad köksblandare med två vred vid vask, en ventiltopp saknas. Bakgrunden har tandkräm och andra hygienprodukter på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad tvågreppsblandare med vita detaljer, installerad i ett handfat. Ingen märkning synlig på blandaren. Eventuellt behov av reservdelar.
Skapa konto
IMG_8978.jpeg
Skapa konto
Ventiltopp och tillhörande del från en blandare ligger på ett träbord, utan synliga märkningar.
Skapa konto
Kromfärgad ventil och ventiltopp på en trämönstrad yta, del av en blandare utan synlig märkning eller siffror.
Skapa konto

Minns jag rätt var det Biltema som sålde de där för 5-10 år sedan?

Fotografen Fotografen skrev:
Minns jag rätt var det Biltema som sålde de där för 5-10 år sedan?
Google lens tror att det kan vara Curaqua från Jula…

H
Köp en ny FMM blanadre i stället. Inte lönt att laga

• Gilla
lindsmik och 2 till
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Köp en ny FMM blanadre i stället. Inte lönt att laga
Problemet är bara att jag har tre stycken, och att det där badrummet snart ska renoveras… (inte bestämt nya blandare än)

reservdelar till noname blandare lär nog vara ganska tveksamt oavsett.........Även svenska blandare som man varit bortskämd med reservdelar till börjar bli svårare och svårare. Allt mer utgår och ersätts av nya enheter. Man har snart inget val där heller........Finns ingen ekonomi i att tillverka och lagerhålla delar på det sättet som vi är vana med längre.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.