Jag byggde ett uterum i höstas och nu är nästa etapp att fixa till någon form av lösning ut mot trädgården. Trappa, trädäck en bit och sedan trappsteg eller stenarrangemang på något sätt.

En teknisk grej jag funderar på beträffande att bygga en bit trädäck ut från uterummet och sedan göra trappsteg ner till gräsmattan, är hur jag gör för att fästa mot grunden. Det går inte att skruva mot L-elementen. Det är betongen stark nog för. Måste jag gjuta en klack längs hela plattan? Räcker det med att gjuta som stolpar som står mot plattan? Eller kan jag helt enkelt bygga upp något från gruset och upp. Blir det hållbart

Bifogar två bilder. Jag tar som sagt var gärna emot tips och idéer
 
  • uterum1.jpg
  • uterum2.jpg
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.