Hejsan, i vårt hus från -67 har vi nu börjat med nya innertak och har i samband med detta börjat diskutera vad vi vill göra med spaljén.
Den är väl av konstruktionen och utformningen att döma original från när huset byggdes men faller oss tyvärr inte i smaken då vi inte har så mycket annat i furu.
Tankarna som vi haft hittills är någon typ av kraftig rundstav, något liknande detta i björkplyfa alternativt något passande i smide, kanske svarta järnrör? Stabilt måste det självklart vara, så dimensionerna behöver tänkas på.
Stilmässigt passar nog inte ett räcke eller en klassisk "halvvägg" in.
Har ni några idéer?
Den är väl av konstruktionen och utformningen att döma original från när huset byggdes men faller oss tyvärr inte i smaken då vi inte har så mycket annat i furu.
Tankarna som vi haft hittills är någon typ av kraftig rundstav, något liknande detta i björkplyfa alternativt något passande i smide, kanske svarta järnrör? Stabilt måste det självklart vara, så dimensionerna behöver tänkas på.
Stilmässigt passar nog inte ett räcke eller en klassisk "halvvägg" in.
Har ni några idéer?
Men vill väl ha lite mer space, luftigare, öppnare.
Är det en dörr till höger i bild?
Hittade ingen bra bild, men jag kapade min i lagom höjd och förstärkte första spaljébrädan, så där blev en kvadratisk stabil stolpe.
Är det en dörr till höger i bild?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade ingen bra bild, men jag kapade min i lagom höjd och förstärkte första spaljébrädan, så där blev en kvadratisk stabil stolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara