Har under sista året haft ett terapiobjekt i form av att göra iordning ett källarrum till kontorsutrymme.
Detta då min fru snodde den arbetshörna som jag hade till scrapping hörna vilket gör att jag 1-2 dagar i veckan sitter i vardagsrumssoffan :wow:och jobbar 8 timmar per dag :x

Nu börjar det bli klart och jag skall försöka hitta rätt nyanser. Då det är ett källarrum så finns det bara 3 små källarfönster som släpper in ljus men det skall vara ganska gott om spottar i taket så ljus kommer att finns i massor.
Då jag pysslar med foto så är ju NCS 3000 (Neutralgrå vilket är de färg som alla exponeringsmätare fram till för 5-6 år sedan trodde världen hade och även är den nyans som hud korrekt exponerad har) ett naturligt val men jag tror att det blir för mörkt att ha hel rummet i det så troligen blir det den på en kortvägg (bredvid där jag har mina arbetsplatser i rummet)

Så vad har ni för förslag och ideer? Gärna med Flyg eller Fotoanknytning...

Vi gjorde i ordning ett källarutrymme som bara innehålligt "bråte" tidigare genom att måla om väggarna till vitt och en vägg med en specik "mellanblå", det blev riktigt trevligt.

Vi lade laminatgolv (ser precis ut som parkett) så det blev sviktande och känns bekvämt att gå på. Vi använde en del av ytan till att bygga ett litet förråd på kanske 2x4 meter.

Vi hände upp 2 st 50 tums monitorer/platt-tv. Som vi använde för att visa status från ett par olika system som vi körde 24/7. Källarkänslan försvann helt.

Om du pysslar med foto i utrymmet och inte vill bli störd av färgerna i rummet så är du ju i princip tvingad att gå på vitt trots att du inte vill. Det bör ju även gå bra med närliggande färger som ljusare grå eller beiga toner. Men om du går på någon kraftigare färg så kommer du bli påverkad av dem vid foto-arbetet och göra märkliga färgjusteringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.