Hej! Jag har ett källarutrymme där jag skall bygga en verkstad. Har aldrig haft ett bra utrymme för detta även om jag har de flesta verktygen så har min verkstad i princip varit en byrå med skruvstäd på och förvaring. Tänkte nu göra ett dedikerat utrymme av källare som renoveras och undrar om någon kan komma med lite bra feedback på det här upplägget.
Jag är lite kluven. Den röda biten vägg hade jag tänkt ta bort och ha ett draperi mellan rummen. Då får man möjlighet att arbeta med längre stycken både på bordsåg och hyvel. Samtidigt kanske det är bra att ha en dörr för att kunna hålla lite renare i rummet till vänster på bilden.
AI:n tycker dammsugare/spånsug är för nära svets och sliputrymme.
Är väldigt tacksam för idéer och åsikter!
En fundering om det är värt att bygga den centrala arbetsbänken på hjul.
Jag är lite kluven. Den röda biten vägg hade jag tänkt ta bort och ha ett draperi mellan rummen. Då får man möjlighet att arbeta med längre stycken både på bordsåg och hyvel. Samtidigt kanske det är bra att ha en dörr för att kunna hålla lite renare i rummet till vänster på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
AI:n tycker dammsugare/spånsug är för nära svets och sliputrymme.
Är väldigt tacksam för idéer och åsikter!
En fundering om det är värt att bygga den centrala arbetsbänken på hjul.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänken"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Så mycket ommöblerbart som möjligt. Olika zoner är skönt! När man dammar ner, det blur ju dessutom enklare att städa.
Ett alternativ är att ha ett enkelt bösrum så rullar man in svets/såg vid aktivitet?
Ett alternativ är att ha ett enkelt bösrum så rullar man in svets/såg vid aktivitet?
Tack! Tänker att även om jag breddar öppningen och har ett rejält draperi golv-tak att det inte borde komma in så mycket till det andra rummet. Tror utrymmet är lite litet för att bygga ett till rum. Men att svetsgardinerna (också golv-tak) tillsammans med utsugsfläkt kan hålla ganska rent om man gör så mycket slipning som möjligt i den hörnan. Det enda fasta egentligen borde vara den övre bänken, handfatet och städet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ändra planlösning - genomgångsrum till sovrum
Planlösningar -
Hur få till optimal planlösning på tillbyggnad?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Tacksam för input vad gäller förslag till planlösning/layout kök
Kök -
Hur får jag till en bra planlösning?
Planlösningar -
Stor tillbyggnad av sommarstuga - input på planlösning/funktioner
Planlösningar