G
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Läs igen, mäklaren sa inte att värdet behöver stiga då det är mycket svårt att räkna på, men oavsett om priset går upp vill spekulanter ha fiber.

Detta uttalande finns det många som står bakom, jag valde bara en artikel från en neutral sida.
Nu när jag tittar på hus, så kan jag nedvärdera husets pris upp emot 100tkr om fiber helt saknas (dvs inte ens fram till tomtgräns).
Ibland går ett hus helt bort pga. avsaknaden av fiber.

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Nu när jag tittar på hus, så kan jag nedvärdera husets pris upp emot 100tkr om fiber helt saknas (dvs inte ens fram till tomtgräns).
Du skulle vara en dröm att ha som motståndare i en budgivning, fortsätt så(y) (y)

• Gilla
A-Man_08
  • Laddar…
Just nu är Telias 4G-site här vid jobbet rejält överbelastad, fastän jag har bra täckning så går det knappt att surfa.
Skärmdump av ett hastighetstest som visar låga 4G-nätverkshastigheter på Telias nätverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demmpa Demmpa skrev:
Just nu är Telias 4G-site här vid jobbet rejält överbelastad, fastän jag har bra täckning så går det knappt att surfa
Löjligt dålig uppkoppling... en *halv sekunds* jitter och närmast gamla 2G-./Edgehastigheter. Kanske ev kan duga till att kolla sin epost? Om man har gott om tid...

F
Tillbaka från semestern några dagar tidigare. Stod inte ut i Spanien för mycket var stängt och det var begränsningar...

Snackade med en förståsigpåare som verkligen hade en lysande lysande lösning. Hör och häpna, mobilt bredband kommer alltid att finnas kvar och bli billigare, för alla behöver det för mobilerna och konkurrensen ökar. Så kommer att skippa fibern och bara köra 4G.

Tänkte inte på det! Som uppfinnaren i Lorry brukade säga.

För att göra det ännu bättre kommer jag för 500 kr att köpa en utomhusantenn för att vara säker på att 4Gt verkligen är max stabilt. Men det funkar perfekt idag redan. Men utifall att.

• Haha
faf
  • Laddar…
F Freddan#1 skrev:
Snackade med en förståsigpåare som verkligen hade en lysande lysande lösning. Hör och häpna, mobilt bredband kommer alltid att finnas kvar och bli billigare, för alla behöver det för mobilerna och konkurrensen ökar. Så kommer att skippa fibern och bara köra 4G.
Ja, men med vilken kvalité? Leverantörerna tjänar mindre och mindre om konkurrensen ökar, mindre pengar att lägga på ett fungerande nät om du har otur ;)

Själv har jag en blinkade fiberdosa på väggen jag inte än kan koppla till leverantör pga. att Stadsnätet inte "signalerat" att de är klara med utbyggnaden allt enligt Bahnhof.. :thinking::sleep:

F Freddan#1 skrev:
Tillbaka från semestern några dagar tidigare. Stod inte ut i Spanien för mycket var stängt och det var begränsningar...

För att göra det ännu bättre kommer jag för 500 kr att köpa en utomhusantenn för att vara säker på att 4Gt verkligen är max stabilt. Men det funkar perfekt idag redan. Men utifall att.
Jag är 100% säker på att du kommer ångra dig inom 5 år men huvudsaken är att du är nöjd. :-)

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
F Freddan#1 skrev:

Varför skickar du två likadana inlägg i två trådar?

https://www.byggahus.se/forum/threads/mesh-naetverk-koppling.390417/

R
F Freddan#1 skrev:

Som jag sa, du hade bestämt dig redan när du skrev första inlägget och allt du gjort tills nu är att ignorera allt som inte stödjer din ovilja att installera fiber.

Vi hade kunnat skriva vad som helst, du hade ändå inte lyssnat. Tråkigt.

• Gilla
pacman42 och 5 till
  • Laddar…
B
R RalleB skrev:
Suck.... Vi har redan diskuterat detta otaliga gånger... Nej det blir det inte.

kostnaden för att gräva, blåsa, svetsa m.m kommer inte bli billigare snarare dyrare. Punkt.
Det kommer sen av princip, aldrig kosta mindre än de i början. tänk också på att det är inte säkert de "förbereder" för din tomt, det kan eventuellt kosta stora pengar att dra fram senare.

Undrar vad hans förståsigpåare förstår sig på? Uppenbarligen inget som har med det här ämnet att göra ;-)
Den lysande lysande lösningen är ju ingen lösning eftersom den inte löser något.
Problemet med mobilt bredband finns kvar och kommer inte att lösas i samma takt som bandbreddskravet ökar.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
R
M MatCan skrev:
Undrar vad hans förståsigpåare förstår sig på? Uppenbarligen inget som har med det här ämnet att göra ;-)
Den lysande lysande lösningen är ju ingen lösning eftersom den inte löser något.
Problemet med mobilt bredband finns kvar och kommer inte att lösas i samma takt som bandbreddskravet ökar.
Jag undrar mest om det är samma förståsigpåare som kom med "pucklösningen" :)

• Gilla
MatCan och 1 till
  • Laddar…
En kollega fick indraget fiber i sb med fjärrvärmeinstallation 2005. Han betalade 6500 kr... tyckte det var dyrt men accetperade till slut... :-D

Det var helt andra priser när vi fick motsvarande ca fem år senare, tror det var ca 16.000. Det tyckte vi var dyrt då men accepterade. I båda fallen är det fråga om öppna stadsnät kan ju tilläggas, väldigt låg nätavgift per månad ca 150 kr. Tillkommer vald tjänst men det är inte många hundralappar för tex 500/500-uppkoppling.

H Harald Blåtumme skrev:
Löjligt dålig uppkoppling... en *halv sekunds* jitter och närmast gamla 2G-./Edgehastigheter. Kanske ev kan duga till att kolla sin epost? Om man har gott om tid...
Det var så dåligt så att Speedtest fallerade flera gånger när jag startade testet.
Nästan såhär dåligt är det ca 1-2,5 månad per år vardagar dagtid, resten av året är det hyfsat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.