Jag är en riktig jäkla nybörjare. Fick tidigare i höstas hjälp av farsgubben hjälp att åka och köpa hem nya golvsocklar hos ett av de stora byggvaruhusen. Är nu i färd att måla dem med linoljefärg men börjar inse att, fan, de är mig lite väl mulliga (15 mm breda).
Det är ju lite sent att komma på det nu, men kan jag göra något saken? Med någorlunda enkla nybörjarmedel? Att ställa mig och hadhyvla lär ju bli allt annat än rakt. Vad hade ni gjort? (Utom att köpa rätt från början då)
Det är ju lite sent att komma på det nu, men kan jag göra något saken? Med någorlunda enkla nybörjarmedel? Att ställa mig och hadhyvla lär ju bli allt annat än rakt. Vad hade ni gjort? (Utom att köpa rätt från början då)
Har du testat på plats? 15 mm är det almoge? bild?
Nybyggare
· Västmanland
· 212 inlägg
Korta tråkiga svaret för en som ej har en fullt utrustad verkstad med maskinpark: nej
(15mm är inte groteskt stort, vanliga släta är 12mm men smaken är olika)
(15mm är inte groteskt stort, vanliga släta är 12mm men smaken är olika)
Tack för svar! Nej, de är ju inte så tjocka att det slog mig vid första anblick. Hade jag kunnat göra något hade det kunna vara värt en liten ansträngning för att känslan skulle bli 100, men de är i övrigt fina och fullt dugliga.Solvskaftet skrev:
Är det många löpmeter kanske det lönar sig att du låter en snickerifirma hyvla dem, men det är tveksamt om det är någon ekonomi i det.
Råder dig dock från att sätta upp något som du kanske kommer störa dig på så länge du bor där...
Råder dig dock från att sätta upp något som du kanske kommer störa dig på så länge du bor där...