Hur hade ni gjort för att få till vinkel på bräda som är till ett staket?, går att köpa färdigt 150dkk st, behöver 80 st så kanske kan spara på att göra själv (?)
Den där profilen är nog tidsödande att göra själv utan specialmaskiner.
Men visst. Man kanske kan fräsa spåret och sedan hyvla vinkeln i en planhyvel om man först gör en jigg som låser den sidan man hyvlar i rätt vinkel i förhållande till ovansidan.
Om man ska göra det med handhållna verktyg så ska man nog ha väldigt gott om tid och väldigt ont om pengar.
Men visst. Man kanske kan fräsa spåret och sedan hyvla vinkeln i en planhyvel om man först gör en jigg som låser den sidan man hyvlar i rätt vinkel i förhållande till ovansidan.
Om man ska göra det med handhållna verktyg så ska man nog ha väldigt gott om tid och väldigt ont om pengar.
Fan också! Tack för idé!E Eld skrev:Den där profilen är nog tidsödande att göra själv utan specialmaskiner.
Så köpa färdiga är kanske ”billigare” trots allt
Jag hade rimligt enkelt fixat det med bandsågen och vertikalfräsen, men hade nog ändå valt att köpa färdiga om jag ville ha. Att köra kletigt tryckt barrträ i maskiner kräver en del rengöring som jag helst undviker.
Ok! Kanske en ”träverkstad” kan hjälpa mig hyvla tillHep skrev:
Vad söker jag efter då för företag tro?
Jag kan inte svara för andra och vad de tar, men om totalpriset för köpebrädorna är 12 000 blir det svårt att spara genom att låta någon forma granplankor åt dig. Gran är kladdigt, så hittar du ingen som brukar jobba med det tillkommer rengöring utöver arbete och virke. De jag vet som jobbar med gran gör golv och liknande och har inte prylar för att ”finforma” virke.C chali405 skrev:
Yes det var ett asbra tips med fjällpanel!H Hans G2 skrev:
Jo båda sidor kommer synas, funderar på att slå ihop två paneler så passar det i betongstolpens skåra
Tack för alla svar! 🙂Hep skrev:
Jag kan inte svara för andra och vad de tar, men om totalpriset för köpebrädorna är 12 000 blir det svårt att spara genom att låta någon forma granplankor åt dig. Gran är kladdigt, så hittar du ingen som brukar jobba med det tillkommer rengöring utöver arbete och virke. De jag vet som jobbar med gran gör golv och liknande och har inte prylar för att ”finforma” virke.