lärjungen
När källan är Aftonblaskan kan man dock fundera på hur mycket som lämnats bort eller lagts till i historien... Personligen har jag totalt bojkottat AB. Om alla gjorde detsamma skulle eländet långsamt självdö och ingen skulle sakna det.

• Gilla
l3ff3 och 9 till
  • Laddar…
lärjungen apelton skrev:
När källan är Aftonblaskan
Källan? Hur står det till med mediakunskap och förmåga att navigera i samhället?

Källan till artikeln är tidningen Hem & Hyras granskning av konflikten mellan Gull-Britt och Bror Andersson. Hem & Hyra är medlemsorganisationen Hyresgästföreningens tidskrift.
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresgast-fick-plank-fonstret/

• Gilla
Porsvant
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Hyresvärd spraymålade boendes fönster
Artikeln är en ”Plus”-artikel,

lärjungen
T tompaah7503 skrev:
Källan? Hur står det till med mediakunskap och förmåga att navigera i samhället?

Källan till artikeln är tidningen Hem & Hyras granskning av konflikten mellan Gull-Britt och Bror Andersson. Hem & Hyra är medlemsorganisationen Hyresgästföreningens tidskrift.
[länk]
Artikeln här på byggahus anger aftonbladet som källa. Sen om AB hämtat info från tredje part kan inte jag avgöra eftersom jag sannerligen inte betalar för att läsa deras plusartiklar ;)

Men nu när du varit duktig och hittat en mer pålitlig källa kan jag lättad skåda historien ur ett annat ljus. Aftonbladet har jag dock samma låga förtroende för.

• Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.