Äger en villa med 2 lägenheter som vi hyr ut. Proppskåpet är placerat i en av lägenheterna. Och i den lägenheten bor en problemfamilj som inte betalt hyra sen juni och som vi inte lyckats få ut ännu. Nu har dom börjar skruva ur propparna för den andra familjen som också bor i huset. Så de inte har el. Vad sjutton kan man göra?
Detta är en familj helt utan samvete som systematiskt flyttar runt och inte betalat hyra och bara ställer till det.
Kör jag dit och sätter i propparna tar de ur dom igen. Jag kan inte riktigt bosätta mig i deras hall och vakta skåpet.
Behöver rådgivning om vad man kan göra.😵💫
Detta är en familj helt utan samvete som systematiskt flyttar runt och inte betalat hyra och bara ställer till det.
Kör jag dit och sätter i propparna tar de ur dom igen. Jag kan inte riktigt bosätta mig i deras hall och vakta skåpet.
Behöver rådgivning om vad man kan göra.😵💫
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Du kanske skulle passa på att dra om elen, så du inte har två lägenheters säkringar i den ena?
Förbereder du den ena lägenheten innan kan det ju ta låååååång tid innan problemlägenheten är klar....
Förbereder du den ena lägenheten innan kan det ju ta låååååång tid innan problemlägenheten är klar....
Ja, vi kommer behöva ändra och göra en annan lösning framöver. Dock är elledningar dragna huller om buller mellan lägenheterna har vi upptäckt.🙄Dan_Johansson skrev:
Absolut. Det är ingen bra lösning nu. Men inget vi kan göra något åt nu på en gång.Purre skrev:
Polisanmäl det där. Det är ju sabotage. Eller egenmäktigt förfarande. Jag vet inte men olagligt är det i alla fall. Polisen får rubricera det.
Är det porslinsproppar? Du kan knacka sönder porslinet som skyddar runt sen tar du en handske avsedd för elarbete och skruvar i dom igen. Han kommer bara röra propparna en gång till efter det.
Är det porslinsproppar? Du kan knacka sönder porslinet som skyddar runt sen tar du en handske avsedd för elarbete och skruvar i dom igen. Han kommer bara röra propparna en gång till efter det.
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Den enda snabba lösningen jag kan komma på är det föreslagits. Lås på något sätt centralen. Om de bryter upp så är det skadegörelse, polisanmäl.
Men detta med blandad matning, det är inte så att elen till lgh 2 går på ettans elräkning?
Men detta med blandad matning, det är inte så att elen till lgh 2 går på ettans elräkning?
Haha ja det vore ju en oväntad vändning på historien!H hempularen skrev:
I själva verket är det TS som låter hyresgästen betala all el och det är därför hyran uteblivit och propparna skruvas ur!
