Måste byta hela installationen från 70-talet och tänker göra jobbet själv.

Är det några hydropresser som ni har dåliga erfarenheter av eller något annat att tänka på?

• Gammal hydropresserinstallation med rostiga rör och tryckmätare, redo för byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte speciellt mycket erfarenhet mer än att jag just gjort detta i stugan, fick byta ut en gammal Zilmet som rostat hål i flänsanslutningen.

Valde Pentair Wellmate, 55-liters hydropress i glasfiberarmerad tank. Tillsammans med slangpaket, tryckströmbrytare manometer och kopplingar som var tillval får jag säga att jag är 100% nöjd med installationen i sin helhet. Mycket hög kvalitet i allt, även genomtänkt med kulventiler så man kan stänga av själva hydropressen enkelt vid ev service.

H Harald Blåtumme skrev:
Har inte speciellt mycket erfarenhet mer än att jag just gjort detta i stugan, fick byta ut en gammal Zilmet som rostat hål i flänsanslutningen.

Valde Pentair Wellmate, 55-liters hydropress i glasfiberarmerad tank. Tillsammans med slangpaket, tryckströmbrytare manometer och kopplingar som var tillval får jag säga att jag är 100% nöjd med installationen i sin helhet. Mycket hög kvalitet i allt, även genomtänkt med kulventiler så man kan stänga av själva hydropressen enkelt vid ev service.
Installerade du den själv?
Vilka delar behövs extra?
Har 32,9 mm slang in och 22 mm kopparrör ut i huset.

Nej jag betalade ett par tusen till en lokal VVS-firma som fixade installationen, inklusive några rördelar som behövdes utöver vad som fanns i rörpaketet jag köpte. Kände mig litet osäker på hur man fick till det på bästa vis och ville därför ha proffs att fixa detta. Behövdes även litet rördelar för att få det snyggt och rent, samt att det kapades en del på inkommande slang från vattenpumpen så att allt fick plats fint.

Här är fakturan på den delen, hydropress & slangpaket köptes från billigtvvs för ca en dryg femtusing (ej redovisat här men bara att googla fram), klockren leverans till dörren inom några dagar

Faktura för byte av hydropress, inklusive kostnader för arbetstid, resekostnad och rördelar som kopparrör och ventiler.

Resultatet, snyggt rent och prydligt, ny fräsch hydropress, pressostat slangar ventiler och manometer för en relativ spottstyver:
Nyinstallerad hydropress med kopparrör, pressostat, manometer och ventiler i källare. Clean och professionellt VVS-arbete vid grov stenvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

__
PS. Eftersom jag har allt aktuellt, här har du länken till hydropressen och rördelssatsen jag köpte, med frakt blev det ca 5.500: https://billigtvvs.se/vattenpumpar/...spaket-inkl-rordelssats-i-glasfiber-60-liter/

Galet hur lätt en sån här glasfiberhydropress är, bara typ 5 kilo så väldigt smidig att hantera och installera vilket min VVS:are uppskattade enormt!

Redigerat:
  • Gilla
xxargs och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.