Köpte en stuga för två år sedan som nu gjorts om till åretruntboende.
Inatt kom en köldknäpp som gjort att vattnet frusit i huset. Finns vatten ifrån brunnen till pumphuset, men däremot känns hydropressen tom.
Efter några timmar med värmepump i pumphuset finns fortfarande inget vatten i huset.
Rookie på detta med vatten och rör 😅
Frågan är om det kan bero på att hydropressen inte är fylld eller vad som kan vara problemet.
Tacksam för svar.
PS. Försökt leta mig fram bland andra trådar men hittar inget där.
Inatt kom en köldknäpp som gjort att vattnet frusit i huset. Finns vatten ifrån brunnen till pumphuset, men däremot känns hydropressen tom.
Efter några timmar med värmepump i pumphuset finns fortfarande inget vatten i huset.
Frågan är om det kan bero på att hydropressen inte är fylld eller vad som kan vara problemet.
Tacksam för svar.
Börja att kolla om du har ström. Har de fryst så kanske tryckgivaren står i läge av.Andreasb1987 skrev:
Köpte en stuga för två år sedan som nu gjorts om till åretruntboende.
Tacksam för svar.
Manometern står högt och om den inte är trasig så är det nog fruset strax efter den och då är det tryck och pumpen statar inte. En värmefläkt kanske kan värma upp delarna. den ska då blåsa mor metalldelarna. Har du tur så kommer det att släppa och hydropressen fyllas. Ha pumpen avstängd några timmar och sedan starta de, kommer inget vatten får du vänta ett tag till, blir det bara en lite öppning i rören, trycket sjunker och pumpen startar, så töar det upp snabbt.
Tack för svara. Ska se efter lite när jag kommer hem igen. Värmen får stå på ikväll så får jag se imorgon.
Klicka här för att svara