Tjena, har en hydropress som mest troligen har för mycket vatten i sig, skulle behöva tömma ur den en del, den står i matkällaren under golvet så det är ju lägsta punkten, att öppna kranarna gör inget. Är det bara lossa på de som är nere på sidan utav hydropressen? Som jag ringat in på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har du ingen lågt liggande kran är det lämpligt att sätta en där pluggen sitter (inringat).
Även en kran i toppen för att släppa IN luft.
Alternativet är en kompressor för att blåsa in luft utan att mecka med urtappning av vatten.
Protte
Även en kran i toppen för att släppa IN luft.
Alternativet är en kompressor för att blåsa in luft utan att mecka med urtappning av vatten.
Protte
Tråkigt att den är installerad på detta sättet!
Med tanke på att det verkar vara en vanlig Vatte-vinkel så har du inget korrekt vattenståndsställ heller misstänker jag...
Här har du manualen hur det bör se ut, och passa på att montera en ventil i lämplig anslutning när endå hydroforen är tom!
https://debeflowgroup.com/catalog/groups/rostfri-hydrofor
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static.wm3.se/sites/852/media/559141_Hydrofor.pub?1614866810
Med tanke på att det verkar vara en vanlig Vatte-vinkel så har du inget korrekt vattenståndsställ heller misstänker jag...
Här har du manualen hur det bör se ut, och passa på att montera en ventil i lämplig anslutning när endå hydroforen är tom!
https://debeflowgroup.com/catalog/groups/rostfri-hydrofor
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static.wm3.se/sites/852/media/559141_Hydrofor.pub?1614866810
Det finns en sån däckventil i toppen som man kan pumpa i luft i från kompressorn, men behövs de inte tömmas ur lite vatten? På det transparenta röret på tanken så är det bara vatten hela vägen, som jag förstår det ska det bara vara ca 2/3 vatten i den?prototypen skrev:
Här är kanske en bättre bild, antar att de är den genomskinliga röret du menar! Men kan jag tömma den via den inringade delen? De satt hårt men kanske bara är att ta i?Krilleman skrev:
Tråkigt att den är installerad på detta sättet!
[länk]
[länk]
[bild]
Det är bara att ta i. Se till att du har lin/pasta hemma för att täta igen när du är klar.
Gör också som Krilleman säger, installera en bottenventil.
Du kan också skruva isär kopplingen i botten och tömma den vägen. Ev är det lite lättare.
Gör också som Krilleman säger, installera en bottenventil.
Du kan också skruva isär kopplingen i botten och tömma den vägen. Ev är det lite lättare.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det sitter bilventil i toppe så har du en kompressor är det bara att blåsa på och öppna valfri kran så det slipper ut vatten, håll koll på trycket, ökar det så tappa mer vatten och vise versa, pumpen bör inte starta medan du håller på.
Kan också göra på detta viset, stäng pumpen, öppna en kran tills vattennivån är mitt på glasröret, stäng kranen och blås i luft tills det är 4 bar.
Protte
Kan också göra på detta viset, stäng pumpen, öppna en kran tills vattennivån är mitt på glasröret, stäng kranen och blås i luft tills det är 4 bar.
Protte
Tack så mycket, funkade bra att tömma genom att pumpa i luft med öppen kran uppe i köket och låta det rinna ut där! Får se till att fixa någon kran på tanken snarast!prototypen skrev:
Det sitter bilventil i toppe så har du en kompressor är det bara att blåsa på och öppna valfri kran så det slipper ut vatten, håll koll på trycket, ökar det så tappa mer vatten och vise versa, pumpen bör inte starta medan du håller på.
Protte
Klicka här för att svara