I Sollentuna är det samma fasta avgift för 16-25A. Dessutom tas det ut en effektavgift baserad på det verkliga effektuttaget. Som redan skrivet så bör TS låta kolla om det går att balansera om elinstallationen och som steg 2 öka huvudsäkringen till 20 A om det fortfarande behövs.
Tack för alla svar, inser nu att denna sida är behändigare att faktiskt ta hjälp av än att bara läsa runt. Nu I efterhand när jag tänker efter så gick nog en hel del apparater ändå vid tillfällena proppen gått (man tänker inte på allt i bakgrunden, exempelvis så stod uppvärmningen för varmvatten igång då sambon precis hade duschat) . Som föräldraledig får jag nog vara lite snål och begränsa det samtidiga användandet just nu och ta tag i detta till sommaren när man är tillbaka i arbete (om vi hinner då vi söker ett större hus)
Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone
Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone
Claesson87 skrev:
Tack för alla svar, inser nu att denna sida är behändigare att faktiskt ta hjälp av än att bara läsa runt. Nu I efterhand när jag tänker efter så gick nog en hel del apparater ändå vid tillfällena proppen gått (man tänker inte på allt i bakgrunden, exempelvis så stod uppvärmningen för varmvatten igång då sambon precis hade duschat) . Som föräldraledig får jag nog vara lite snål och begränsa det samtidiga användandet just nu och ta tag i detta till sommaren när man är tillbaka i arbete (om vi hinner då vi söker ett större hus)
Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone![]()
Om det händer igen, ta en titt på vilka uttag som fortfarande funkar. Den/de faserna som förser dessa uttag med ström kanske inte är lika överbelastade och funkar det kanske man kan köra vattenkokaren där istället?
Du kan kolla så du inte har fel säkringar också, ibland köper folk i panik in fel grejer från Ica, så du inte fått fatt i snabba, du jan titta på paketet.Claesson87 skrev:
Tack för alla svar, inser nu att denna sida är behändigare att faktiskt ta hjälp av än att bara läsa runt. Nu I efterhand när jag tänker efter så gick nog en hel del apparater ändå vid tillfällena proppen gått (man tänker inte på allt i bakgrunden, exempelvis så stod uppvärmningen för varmvatten igång då sambon precis hade duschat) . Som föräldraledig får jag nog vara lite snål och begränsa det samtidiga användandet just nu och ta tag i detta till sommaren när man är tillbaka i arbete (om vi hinner då vi söker ett större hus)
Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone![]()
Klicka här för att svara
