Hur kan. man tycka det är värt några kronor om året att bli begränsad till vad man kan använda samtidigt?

ClasseClas
I Sollentuna är det samma fasta avgift för 16-25A. Dessutom tas det ut en effektavgift baserad på det verkliga effektuttaget. Som redan skrivet så bör TS låta kolla om det går att balansera om elinstallationen och som steg 2 öka huvudsäkringen till 20 A om det fortfarande behövs.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Tack för alla svar, inser nu att denna sida är behändigare att faktiskt ta hjälp av än att bara läsa runt. Nu I efterhand när jag tänker efter så gick nog en hel del apparater ändå vid tillfällena proppen gått (man tänker inte på allt i bakgrunden, exempelvis så stod uppvärmningen för varmvatten igång då sambon precis hade duschat) . Som föräldraledig får jag nog vara lite snål och begränsa det samtidiga användandet just nu och ta tag i detta till sommaren när man är tillbaka i arbete (om vi hinner då vi söker ett större hus)

Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone :)

Claesson87 Claesson87 skrev:
Tack för alla svar, inser nu att denna sida är behändigare att faktiskt ta hjälp av än att bara läsa runt. Nu I efterhand när jag tänker efter så gick nog en hel del apparater ändå vid tillfällena proppen gått (man tänker inte på allt i bakgrunden, exempelvis så stod uppvärmningen för varmvatten igång då sambon precis hade duschat) . Som föräldraledig får jag nog vara lite snål och begränsa det samtidiga användandet just nu och ta tag i detta till sommaren när man är tillbaka i arbete (om vi hinner då vi söker ett större hus)

Tack för all hjälp, novisen vet nu hur hon kan minska risken för att säkringen skall gå åtminstone :)

Om det händer igen, ta en titt på vilka uttag som fortfarande funkar. Den/de faserna som förser dessa uttag med ström kanske inte är lika överbelastade och funkar det kanske man kan köra vattenkokaren där istället?

• Gilla
Claesson87
  • Laddar…
E
Claesson87 Claesson87 skrev:

Du kan kolla så du inte har fel säkringar också, ibland köper folk i panik in fel grejer från Ica, så du inte fått fatt i snabba, du jan titta på paketet.

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.