En fas gick och jag trodde det var en servissäkring. Kallade in nätbolaget. Men det visade sig vara huvudbrytaren i mätarskåpet som gått sönder. Finns sådana som reservdel eller någon modern som är kompatibel? Se bild.
IMG_2714.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En variant kan vara att koppla förbi den och placera en norm kapsling med huvudströmbrytaren efter elmätaren. Alltså huvudsäkringar - elmätare- huvudströmbrytaren. Det är så elleverantören vill ha det idag. Då kan brytaren stängas utan att elłevr. tappar kontakten med elmätaren.
 
Hager har en 40A modell med möjlighet att skruvas fast.
 
Tobbe_3 skrev:
En variant kan vara att koppla förbi den och placera en norm kapsling med huvudströmbrytaren efter elmätaren. Alltså huvudsäkringar - elmätare- huvudströmbrytaren. Det är så elleverantören vill ha det idag. Då kan brytaren stängas utan att elłevr. tappar kontakten med elmätaren.
Ja, killen som var här sa att de föredrog det. Dock finns det inte plats för separat normkapsling i skåpet så i så fall måste hela panelen bytas. Så i första hand skulle jag vilja byta bara brytaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.