Var förvånad över att min utedel till VP snurrade på glatt mitt i sommaren. Meddelande enligt bifogat. Jag provade ändra från 15 till 16 och den slutade…men vad betyder det? Inomhus är mer än 15C…och utomhus oxo…?

Digital display visar "Driftinfo Husvärme från Ute +" med temperaturvärdet "27". Grönt ljus, tre knappar nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske gjorde varmvatten...

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
Kanske gjorde varmvatten...
Nej, det skulle jag haft koll på...ingen annan heller, då det var i stugan som jag var förbi...

Ingen som har någon bra idé? Min förbrukning utan värme på i juni månad var ca 400 kwh vilket jag tycker är ganska mycket med tanke på att vi inte varit där och inte haft värme på...det som går konstant är dock en ventilation i krypgrunden. OM den även avfuktar kan den ta uppemot 1 kwh per h, vilket är mycket och blir 24 kwh per dygn men den går verkar väldigt sällan gå på avfuktning så det bör inte vara orsake…men å andra sidan verkar det med en del undantag vara ett ofta ganska jämnt flöde över dagen (se bilder) så kanske är det trots allt avfuktaren….men ändå skumt att utedelen VP går?

• Energiförbrukningsdiagram för 28 juni 2023, visar kilowattimmar (kWh), temperaturkurva, total förbrukning 25,3 kWh.
    Skapa konto
  • Skärmavbild av elanvändningsgraf och temperaturinformation med användargränssnittselement, datumet är 2 juli.
    Skapa konto
  • Mobilskärmdump som visar daglig elförbrukning i kWh för 30 juni, med temperatur och total förbrukning.
    Skapa konto
  • Skärmavbild av elanvändning i timmar, energiförbrukning 14,4 kWh, datum 3 juli.
    Skapa konto
Redigerat:
Den där ctc'n har väl tank och behöver hålla denna på lägsta nivån enligt dina inställningar, så går den ibland korta stunder. Avfuktare drar mkt, särkilt på sommaren.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.