Klart man kan bygga på detta vi men tror inte någon specialiserat sig på detta. Anledningen till att man inte bygger så längre är för att det är bortkastade resurser som används plus att detta blir en rejäl köldbrygga.
Det bästa är nog att få tag i en bra kunnig mindre snickarfirma som bygger lösvirkeshus, dock kan du räkna med ganska mycket högre kostnader för stommen och krävs lite finurlighet att få till energikraven som ställs på ytterväggen.