Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Panteon Byggnad AB?

Jag och min fru funderar på att beställa ett hus från dem. Det verkar vara en ganska nystartad firma enligt alla bolag.
Men är det någon som varit i kontakt med dem? Funderat på att beställa hus men ej gjort det? Eller beställt hus från dem?

Allt är av intresse.

//Erik

Har du kollat vidare på befattningshavarna på allabolag?
Är de inblandade i andra bolag? Hur går de i så fall?

Om man tittar på bolaget på ratsit.se, så ser man att den ene delägaren har ett konkursat byggbolag i "ryggsäcken". Behöver ju inte betyda något, men kombinationen med nybildat bolag känns väl inte lysande.

Enl. ratsit har bolaget en anställd. Så jag gissar att detta är ytterligare ett bolag som bara är ett säljbolag, som sedan tar in alla byggfunktioner som underentreprenörer. Även det kan gå bra, men det förutsätter att det är en grupp entreprenörer som har jobbat ihop länge i många projekt. Många sådana här företag tar in billigast möjliga arbetskraft, ofta från östeuropa, där enda villkoret är att de skall vara billiga.

Nu har det gått några år - någon som har erfarenhet nu från Panteon bygg och Panteon Hus? Har fått en intressant offert ifrån dem för en attefallare och de upplevs mycket seriösa vid samtal med dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.