1 800 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hustillverkare och vitvarupriser
Har fått lite priser på vitvaror från hustillverkare och man blir ju inte direkt munter 
Vi la' tex till en inbygg. micro som husfirman ville ha 7700kr för som jag som privatperson kan köpa för 5200kr (till ordinare pris inkl frakt).
De gör alltså ett påslag på 48% !
Är det så här illa?
Vi la' tex till en inbygg. micro som husfirman ville ha 7700kr för som jag som privatperson kan köpa för 5200kr (till ordinare pris inkl frakt).
De gör alltså ett påslag på 48% !
Är det så här illa?
Orimliga påslag är inte ovanligt i byggbranschen. Du kommer att få se mer av detta, (både procentuellt och reellt), ju längre fram i byggprocessen du kommer. Antagligen är påslaget ännu högre egentligen då firman antagligen betalar ett lägre pris själva.
Man kan säga att "You just got served by" skrået. Välkommen i klubben.
mvh
David
Man kan säga att "You just got served by" skrået. Välkommen i klubben.
mvh
David
Nu förstår du varför jag valde att bygga själv.
Hur jag än räknade och jämförde så hittade jag en massa "luft" överallt,företag får sko sig gärna på dom som anser sig vara villiga att betala och tycker sig få valuta för pengarna,men inte på min bekostnad.
Tillslut så ansåg jag att det enda alternativet var att köpa färdiga väggblock,takstolar och en prisvärd byggsats och sedan handla allt det övriga själv.
Hur jag än räknade och jämförde så hittade jag en massa "luft" överallt,företag får sko sig gärna på dom som anser sig vara villiga att betala och tycker sig få valuta för pengarna,men inte på min bekostnad.
Tillslut så ansåg jag att det enda alternativet var att köpa färdiga väggblock,takstolar och en prisvärd byggsats och sedan handla allt det övriga själv.
Tänk om man vore så händig *suck* SJälv får man väll bli "blåst" av nån hustillverkare som tar ruggigt mer betalt än vad det hade kostat om man hade haft kunskapen självPete_R skrev:Nu förstår du varför jag valde att bygga själv.
Klicka här för att svara