Hej,
Jag har läst på lite grann om hussvamp och det verkar som om en av beståndsdelarna den behöver är kalk, vilket nu gör mig riktigt orolig. Vi har ett hus som endast används som sommarställe och däremellan av och till under vinterhalvåret, vilket innebär att vi vrider ner elementen under den säsongen. Huset är nybyggt på 80-talet och står på en betongplatta. Anledningen till min oro är att vi nyligen grävde ur rabatterna som var i direkt kontakt med betongplattan, men det vi istället gjorde var att fylla upp med stenar som vi fick ta från ett kalkstensbrott....Är det någon som vet hur det kan påverka risken för hussvamp? Bör vi gräva ur allt igen och fylla upp med annan sorts sten?