Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Hej, jag har fått ett larm på min torktumlare Husqvarna QW9290 som säger E50. Jag har läst mig till att det är motor, elektronik eller sensor som felar. Jag har också läst mig till att man kan gå in i någon undermeny i maskinen och få en mer noggrann felkod, men vet inte hur. Felet uppkom utan förvarning, maskinen beter sig normalt tills en stund efter man tryckt på start. Trumman startar aldrig. Någon som har en idé vad felet är?
motorns startkondensatorR Roger Fundin skrev:Hej, jag har fått ett larm på min torktumlare Husqvarna QW9290 som säger E50. Jag har läst mig till att det är motor, elektronik eller sensor som felar. Jag har också läst mig till att man kan gå in i någon undermeny i maskinen och få en mer noggrann felkod, men vet inte hur. Felet uppkom utan förvarning, maskinen beter sig normalt tills en stund efter man tryckt på start. Trumman startar aldrig. Någon som har en idé vad felet är?
wdit
fel den är en trefasare så den har ingen startkondning
utan då är det motorstyrningskortet
1366240206 ca 2500.-
men maskinen är från 2011 så den är hög tid att ersätta hela
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Är du säker på att det är kortet?
Maskinen är knappt använd på de åren, så det kan absolut vara värt att byta.
Har kört en tvätt i månaden oftast, och flera år har den inte använts alls.
Har motsvarande tvättmaskin med som är lika lite använd och funkar perfekt, så det blir dyrt att byta bägge eftersom man vill att de ska passa ihop...
Har motsvarande tvättmaskin med som är lika lite använd och funkar perfekt, så det blir dyrt att byta bägge eftersom man vill att de ska passa ihop...
trumman kan ha fastnatR Roger Fundin skrev:Är du säker på att det är kortet?
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Tack, ska kolla om den går runt 👍
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Det verkar finnas en kondensator ändå? Är det motorstyrningskortet verkar det ha kommit en ersättare till kortet du angav, man kan ju hoppas det är bättre på något sätt.returen skrev:
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg
Ja, får beställa ett och testa.
Tack för all hjälp hittills, återkommer hur det gick 🙂
Tack för all hjälp hittills, återkommer hur det gick 🙂
Renoverare
· Vimmerby
· 30 inlägg