7 907 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Husqvarna Opal - läcker vatten i dörren
Hej! Har ett Husqvarna Opal-kylskåp som läcker vatten längst ner i dörren. Verkar vara ansamling av vatten i listen.
Var kommer vattnet ifrån och varför? Är det någon som har någon idé?
Mvh Åke
Var kommer vattnet ifrån och varför? Är det någon som har någon idé?
Mvh Åke
Eller så är listen sprucken så kalluft 'läcker' ut och varmluft kommer in och kondenserar så här sommartid när luften är fuktig.
Har kollat dräneringshålet och det är öppet. Har även kollat listen och den verkar hel, förutom ett hål på insidan av listen mot dörrens insida som man kan se om man viker ner listen. Från det lilla hålet kommer det vatten.
Mvh Åke
Mvh Åke
Klicka här för att svara