509 läst ·
13 svar
509 läst
13 svar
Husqvarna frys glapp i belysning
Jag har en Husqvarna qt3662 frys som beter sig lustigt med belysningen
Vissa dagar tänder den direkt när jag öppnar och vissa dagar är det en lång fördröjning och vissa dagar tänds den inte alls utan jag får stänga dörren och på 2-3 försök så tänder den.
Sitter det nån microbrytare nånstans som kan strula?
Vissa dagar tänder den direkt när jag öppnar och vissa dagar är det en lång fördröjning och vissa dagar tänds den inte alls utan jag får stänga dörren och på 2-3 försök så tänder den.
Sitter det nån microbrytare nånstans som kan strula?
Har du kollat brytarkontakten som sitter högst upp(?) i skåpet. Om den kärvar så tänds inte ljuset, och det kan vara helt random om den bara kärvar marginellt. Smörj den med lite silikonspray och se om det blir bättre.
en pinne som skall sticka ut under dörren kolla bakom sockelnJ J_B skrev:Jag har en Husqvarna qt3662 frys som beter sig lustigt med belysningen
Vissa dagar tänder den direkt när jag öppnar och vissa dagar är det en lång fördröjning och vissa dagar tänds den inte alls utan jag får stänga dörren och på 2-3 försök så tänder den.
Sitter det nån microbrytare nånstans som kan strula?
och magnet i dörrens undersida
kolla att inte dörren hänger
Har kollat pinnen som sticker ut o frysen tänder lampan mycket fortare om jag kör utan skyddet där nere.
Kan inte se att dörr eller givare är snea.
Kan givaren tappa mätstyrka med tiden och få svårare att mäta igenom plast skyddet??
Kan inte se att dörr eller givare är snea.
Kan givaren tappa mätstyrka med tiden och få svårare att mäta igenom plast skyddet??
det kan ju iofs vara fel på denna men det är inget känt fel ( den är tvådelad har du funnit båda)J J_B skrev:
förr var det så att man tappade tunga förpackningar på sockeln och indirekt felplacerade givaren då sockeln lossnade. Plasten borde inte hindra
Ropade hej för tidigt.
Nu har den börjat igen men det lustiga är att den verkar tänd när jag öppnar o så slocknar den när jag öppnat helt för o tändas igen direkt.
Det jag är mest orolig över är att idag fick även displayen fnatt o slocknade o tändes och såg ut som den bootades om då den började räkna upp en massa siffror innan den blev normal igen.
Är det styrkortet som håller på o ger sig eller kan det vara brått i kabeln mellan dörr o skåp?
Nu har den börjat igen men det lustiga är att den verkar tänd när jag öppnar o så slocknar den när jag öppnat helt för o tändas igen direkt.
Det jag är mest orolig över är att idag fick även displayen fnatt o slocknade o tändes och såg ut som den bootades om då den började räkna upp en massa siffror innan den blev normal igen.
Är det styrkortet som håller på o ger sig eller kan det vara brått i kabeln mellan dörr o skåp?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Löste det genom o skarva den men kabeln finns även som reservdel för 350-500kr så händer det igen så kanske det blir ny kabel istället.
Lustiga är att efter att jag fixat frysen så slutade helt plötsligt kylskåpet att kyla på natten så alla matvaror gick åt skogen. Ser inge fel på kylskåpet o det gav inge larm. Nu har den börjat kyla igen så ingen aning om vad felet kan vara?
Lustiga är att efter att jag fixat frysen så slutade helt plötsligt kylskåpet att kyla på natten så alla matvaror gick åt skogen. Ser inge fel på kylskåpet o det gav inge larm. Nu har den börjat kyla igen så ingen aning om vad felet kan vara?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
Kyl och Frys var väl gifta sedan många år stående ihop, och när Fru Frys blev torterad av kabelklippningen så orkade inte Herr Kyl med det känslomässigt, hängde upp hatten och gick in i vitvaruhimlen.
Bara en teori.
Bara en teori.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden