Jag har en Husqvarna qt3662 frys som beter sig lustigt med belysningen
Vissa dagar tänder den direkt när jag öppnar och vissa dagar är det en lång fördröjning och vissa dagar tänds den inte alls utan jag får stänga dörren och på 2-3 försök så tänder den.
Sitter det nån microbrytare nånstans som kan strula?
 
Mats-S
Har du kollat brytarkontakten som sitter högst upp(?) i skåpet. Om den kärvar så tänds inte ljuset, och det kan vara helt random om den bara kärvar marginellt. Smörj den med lite silikonspray och se om det blir bättre.
 
Kan inte säga att jag direkt ser nån kontakt eller brytare, inbyggd i gångjärnet eller induktiv?
 
J J_B skrev:
Jag har en Husqvarna qt3662 frys som beter sig lustigt med belysningen
Vissa dagar tänder den direkt när jag öppnar och vissa dagar är det en lång fördröjning och vissa dagar tänds den inte alls utan jag får stänga dörren och på 2-3 försök så tänder den.
Sitter det nån microbrytare nånstans som kan strula?
en pinne som skall sticka ut under dörren kolla bakom sockeln
och magnet i dörrens undersida
kolla att inte dörren hänger
 
Har kollat pinnen som sticker ut o frysen tänder lampan mycket fortare om jag kör utan skyddet där nere.
Kan inte se att dörr eller givare är snea.
Kan givaren tappa mätstyrka med tiden och få svårare att mäta igenom plast skyddet??
 
J J_B skrev:
Har kollat pinnen som sticker ut o frysen tänder lampan mycket fortare om jag kör utan skyddet där nere.
Kan inte se att dörr eller givare är snea.
Kan givaren tappa mätstyrka med tiden och få svårare att mäta igenom plast skyddet??
det kan ju iofs vara fel på denna men det är inget känt fel ( den är tvådelad har du funnit båda)
förr var det så att man tappade tunga förpackningar på sockeln och indirekt felplacerade givaren då sockeln lossnade. Plasten borde inte hindra
 
Efter att jag bara torkat rent pinnen och monterat tillbaka skyddet så funkar den som det ska just nu i allafall ? Lite lustigt.
 
J J_B skrev:
Efter att jag bara torkat rent pinnen och monterat tillbaka skyddet så funkar den som det ska just nu i allafall ? Lite lustigt.
nä den ligger nog rätt nu
 
returen returen skrev:
nä den ligger nog rätt nu
Ja nu funkar den hur bra som helst. Måste varit nått med skyddet som gjorde att sensor låg snett eller nått :)
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Ropade hej för tidigt.
Nu har den börjat igen men det lustiga är att den verkar tänd när jag öppnar o så slocknar den när jag öppnat helt för o tändas igen direkt.
Det jag är mest orolig över är att idag fick även displayen fnatt o slocknade o tändes och såg ut som den bootades om då den började räkna upp en massa siffror innan den blev normal igen.
Är det styrkortet som håller på o ger sig eller kan det vara brått i kabeln mellan dörr o skåp?
 
Panik nu dog den helt :(
Vet dock inte om det bara är displayen som dött eller om det är allt. Kan inte höra fläkten i allafall
 
Hitta nu att kabeln gått av in i dörren så det blir o försöka skarva den heller om det går o byta hela kabeln.
 
Löste det genom o skarva den men kabeln finns även som reservdel för 350-500kr så händer det igen så kanske det blir ny kabel istället.

Lustiga är att efter att jag fixat frysen så slutade helt plötsligt kylskåpet att kyla på natten så alla matvaror gick åt skogen. Ser inge fel på kylskåpet o det gav inge larm. Nu har den börjat kyla igen så ingen aning om vad felet kan vara?
 
Kyl och Frys var väl gifta sedan många år stående ihop, och när Fru Frys blev torterad av kabelklippningen så orkade inte Herr Kyl med det känslomässigt, hängde upp hatten och gick in i vitvaruhimlen.
Bara en teori.
 
  • Gilla
J_B
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.