Hej.
Hade problem med att värmeelementet inte fungerade.. Trodde direkt det var kass och rev ner diskmaskinen. Hittade inget direkt fel. Gick in sökte på nätet och hamnade då på detta forum där tipsen va kretskortet. Mycket riktigt va där en löddning som var kass. Ficxade denna. satte ihop allt och tror eller trodde jag fick alla elkontakter rätt både på kortet och på alla komponenter nere i maskinen. När jag bar ion den gick det bra att slå på strömmen, välja program, sen började den köra. Men den slöppte aldrig på vatten. rev alla plåtar och kollade, allt såg ok. Blev sur och bar ut den i garaget igen, kopplade i elen. tryckte på power. Då gick säkringen! Jäkla skit. Har letat på nätet efter kopplingsschema och spränskiss på maskinen. Men hittar inte. Någon som kan vet var alla kontalktstycken ska vara? De flesta iaf passar bara på ett ställe. Tacksam för snabb hjälp.
/Anders

Korslutningen var en kabel somn var lös. Men när jag satte dit den där jag tror den ska vara så hjälpte det inte. ag får ingen ström ut till magnetventilen som släpper på vattnet. men jag vet inte varför jag inte får det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.