2 583 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Husqvarna 246 vs 55 vs NY Stihl MS 170
Som rubriken lyder jag står nu mellan att välja en gammal gedigen såg eller en helt ny.
Jag inser att jag mest vill ha för att det är svinkul att ha massa maskiner
Men! Jag ska såga lite ved då och då, fixa lite i trädgården och bygga lite på huset och en motorsåg hade underlättat alla 3 område. Hade inte tänkt fälla träd dock..
Vad rekommenderar ni ?
Men! Jag ska såga lite ved då och då, fixa lite i trädgården och bygga lite på huset och en motorsåg hade underlättat alla 3 område. Hade inte tänkt fälla träd dock..
Vad rekommenderar ni ?
Jag kan bara varmt rekommendera stihl ms170, deras billiga "bonnsåg". Perfekt liten såg för att gallra skog och kapa timmer/ved med.
Svärfars äldre variant och en ny (med kärringstart) har fungerat problemfritt flera år. (Ja den nya i två år då). Dom har fått jobba rejält hårt med gallringen.
Ingen erfarenhet av husqvarnorna du refererar till.
Svärfars äldre variant och en ny (med kärringstart) har fungerat problemfritt flera år. (Ja den nya i två år då). Dom har fått jobba rejält hårt med gallringen.
Bästa svaret
Verktygstokig
· Halland
· 8 317 inlägg
Vill du lägga tid på att meka med sågen?Forlowt skrev:
Som rubriken lyder jag står nu mellan att välja en gammal gedigen såg eller en helt ny.
Vad rekommenderar ni ?
Om inte så är svaret nog den nya.
F F_man skrev:Jag kan bara varmt rekommendera stihl ms170, deras billiga "bonnsåg". Perfekt liten såg för att gallra skog och kapa timmer/ved med.
Har kikat på den också, klämde lite på den i affären idag och kan konstatera att den är riktigt sötFrustrator skrev:
Villhöver en direkt
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Kolla om det skiljer mycket i pris mot en ms171, skippar katten, lite starkare, verktygslösa tanklock, och kedjespänningen på rätt sida.
/Micke
/Micke
Klicka här för att svara