1 031 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Huskvarna frys håller inte kylan
Hej.
Har en Huskvarna frys som inte fungerar som den ska. När jag öppnade frysen var det ca 4 grader trots att displayen visade -17 grader som vanligt och utan att ha varnat. Det här inträffade efter att en säkring på en av faserna gått men jag har bytt säkring och allt annat fungerar igen. Termostaten som är trasig? Eller är det kompressorn? Hör den inte låta något. Provade att sänka inställningen på displayen till -24 och då börjar det bli kallare igen. Verkar också som att lampan inte fungerar. Några tankar?
Har en Huskvarna frys som inte fungerar som den ska. När jag öppnade frysen var det ca 4 grader trots att displayen visade -17 grader som vanligt och utan att ha varnat. Det här inträffade efter att en säkring på en av faserna gått men jag har bytt säkring och allt annat fungerar igen. Termostaten som är trasig? Eller är det kompressorn? Hör den inte låta något. Provade att sänka inställningen på displayen till -24 och då börjar det bli kallare igen. Verkar också som att lampan inte fungerar. Några tankar?
bryt strömmen till frysen igen och hoppas att den resettarD Daniel Fant skrev:Hej.
vad är det för modell du har?
om en huvudsäkring går (du kan ju ha en nu som gått) så brukar det gå tillräckligt med spänning för att lysa upp displayen men inte orka driva kompressorn, mät gärna spänningen fram till kompressorn
Ingen säkring hade gått men den kom igång efter att jag brutit strömmen. Hade bara prövat och stänga av den på panelen. Tack för hjälp!
Klicka här för att svara