Har köpt en Husqvarna 420 på vinst och förlust som råkat ut för blixt men vad jag kan se är det bara laddstationen som råkat illa ut men även klipparen stylar lite har laddat upp den lite i batteriet men inte vågat ladda mer än testat då varningsmeddelande kom upp när jag körde grannens laddstationen med för hög ström visade sig att 330 hade en trafo på 4000 miliampere mot 420 2200

Den verkar hängt sig i läge laddar den skriver det även om den till och med är med mig i garaget många meter från laddstationen annars har jag varit inne i service menyn jag kan köra alla motorer både hjul klipp och höjd men trycker jag på start och fuskar så jag kan se displayen och när jag simulerar att jag stänger luckan kommer bara laddar upp

Komponent på huvudkortet som tagit stryk, därav den tror den fortfarande är i laddaren!

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Ja om den säger "laddar" när klipparen befinner sig utanför laddstationen så har säkert huvudkortet fått en smäll.
Hoppas att du inte betalade alltför mycket för klipparen.

E etompau skrev:
Ja om den säger "laddar" när klipparen befinner sig utanför laddstationen så har säkert huvudkortet fått en smäll.
Hoppas att du inte betalade alltför mycket för klipparen.
Nej då kommer tjäna minst det tredubbla i delar om det kommer till det får se om jag kan felsöka kortet lite föst

Se på fan jag laddade den fult då gick den över till redo och startar när jag startar den säger följer ut backar och backar och backar tills den stannar och kör den över någon linje eller vågor hinder så stannar den inte heller varken av linjen eller hindret då spinner den bara tills den stannar och till slut säger att den fasnat i lade stationen

Vad är det som känner av att den backar ett hjul var löst så satta fast det med en vanlig m16 mutter och fanns ingen bricka där heller sitter det någon magnet eller något som känner av när den rör sig

Jag skickade ett pm till dig igår, läs det så löser du nog felet

P Plåtslagarnn skrev:
Jag skickade ett pm till dig igår, läs det så löser du nog felet
Djävlar ja nu beter den sig exakt så

Fotokillen Fotokillen skrev:
Djävlar ja nu beter den sig exakt så

• En digital multimeter från Biltema ligger på en svart yta, bredvid ett maxell alkaliskt batteri och en svart kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Någon mäter en grön kretskort med multimeterprober, omgiven av olika elektroniska komponenter som motstånd och kondensatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet ej om det är så som man skall mäta men har 000 på den och 009 på en annan

Bra länk hade ett kort att träna på och dom var inte det lättaste att löda bort med grejerna jag hade så klippte av benen och se på fam den klipper

Nu skall jag bara kolla vilken av mina vänner som har utrusning att byta den lille fan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.