Tänk om det fanns ett huskörkort som behövdes för att få förvalta ett hus. Vid grov misskötsel dras kortet in och huset beslagstas. Sedan kunde man ha olika behörighetskrav för olika hus....

eller kanske inte... behöver nog mest avreagera mig lite! Hade precis förlikat mig med att behöva byta timmret från taket och ner, cirka 3,5 meter högt och runt 2 meter brett på grund av att tidigare ägare inte brytt sig om att det regnar rätt igenom taket. När jag bryter upp vindsgolvet för att komma åt att såga bort timret upptäcker jag att gubben sågat av alla golvbjälkar cirka en decimeter från väggen för att kunna få dit ett avloppsrör han ändå aldrig kopplade in. han sparade bara runt tre centimeter av golvbjälkarna som såklart har knäckts och nu mest hänger i golvbrädorna...

Men höstens jobb är iallafall räddat...

Och ibland kanske ännu tyngre metoder vore berättigade :(
http://sydsvenskan.se/malmo/limhamn/article356889.ece

Vågar lova, efter att jag varit och tittat sedan de fick rivningstillstånd, att huset var i bättre skick än säkert hälften av våra hus är/varit...

tack för länken! Även om husets öde är väldigt tragiskt gav det faktiskt en rejäl dos motivation att kavla upp ärmarna och göra mitt bästa för att rädda detta ruckel...

Golvbjälkarna är nu uppstagade med stöttor från undervåningen så att jag törs gå på vindsgolvet igen... frågan är nu hur man bäst fortsätter, men jag tar den frågan i en ny tråd så att den går att hitta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.