20 403 läst ·
115 svar
20k läst
115 svar
Husköpare varför är det oftast någon annans fel ?
Det är den generationens tid nu att skaffa hus.
Dom som skall bli kända på youtube som influencer Osv.
Generationen som inte är fostrad att kavla upp ärmarna o spotta i nävarna..
Detär ju alltid lättare om man får någon annan att göra det...
Dom som skall bli kända på youtube som influencer Osv.
Generationen som inte är fostrad att kavla upp ärmarna o spotta i nävarna..
Detär ju alltid lättare om man får någon annan att göra det...
I framtiden är alla influencer's somliga mer än andra. Det gäller att självförverkliga sig genom någon annan.Robblund skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Man ska väl ta reda på vad som är rätt och vad som är fel, varken mer eller mindre. Det här forumet är till för att ta och ge råd. Ingen ska behöva ha dåligt samvete för att man frågar. Den som har varit husägare länge vet såklart mer än den som är nybliven husägare. Många gånger har man fått lära sig den hårda vägen.R Roka22 skrev:En köpare köper ett gammalt hus från -70 talet eller äldre tex, då borde man väl veta att vatten rör bör bytas ut, avlopps rör bör bytas ut eller åtminstonde ha det under uppsikt och el system bör el testas eventuell bytas ut osv. Och för i tiden så viste alla husägare att pannan bytes ut runt 20 år eller värmepump som det är idag. Och badrum bör renoveras i tätskikt efter ca 25 år är inte så konstigt men många töjer på gränser och det är väl ok
Men skyll inte på andra alla bör ta sitt egna ansvar som husägare gjorde förr tiden
Hoppas det blir en attityds förändring innom hus ägandet att inte skylla på andra man borde veta vad man ger sig in i med äldre hus och inse att det kan bli kostsamt.
Jag är väldigt besviken på att jag inte visste detta tidigare, ska genast ringa min pappa så han får komma hem till mig och göra färdigt det som är kvar. Så tar jag mig ett glas vin och badar sålänge. Tack för tipsetRobblund skrev:
Jag upplever inte att det är många som dyker upp och hävdar att minsta fel är säljarens ansvar. Visst finns det en del frågor om små uppenbara fel, men det är ju folk som undrar hur reglerna ser ut. Inget konstigt med det.
Redigerat:
Att det är mestadels 80/90-talister som frågar om dolt fel är av andra orsaker än att de skulle vara curlade.
Dels är det är de som är 1a gångsköpare i störst utsträckning men sen blir vi matade med människors öden i Arga snickaren, Fuskbyggarna och allehanda tidningar. Och alla pratar om dolda fel hit och dit.
Försäkringsbolagen skrattar hela vägen till banken med alla dolda fel-försäkringar som aldrig används.
Man hamnar alltid i diskussion om det istället för råd att köpa en besiktning av elen eller kanske en checklista för undersökningsplikten i sig.
Kan lova att de curlade kidsen bryr sig ändå inte om vems fel det är för mamma å pappa löser det vilket fall.
Dels är det är de som är 1a gångsköpare i störst utsträckning men sen blir vi matade med människors öden i Arga snickaren, Fuskbyggarna och allehanda tidningar. Och alla pratar om dolda fel hit och dit.
Försäkringsbolagen skrattar hela vägen till banken med alla dolda fel-försäkringar som aldrig används.
Man hamnar alltid i diskussion om det istället för råd att köpa en besiktning av elen eller kanske en checklista för undersökningsplikten i sig.
Kan lova att de curlade kidsen bryr sig ändå inte om vems fel det är för mamma å pappa löser det vilket fall.
Vissa saker ändras aldrig. Hus priser går upp och ner varannan vecka och alla generationer anses vara odugliga av generationen före dom, som i sin tur också var oduglingar.
Ge de 10 år och alla 90-talister säger att alla 00-talister inte kan arbeta och att de inte fick samma ordentliga uppfostran som de fick själva på 90-talet.
Ge de 10 år och alla 90-talister säger att alla 00-talister inte kan arbeta och att de inte fick samma ordentliga uppfostran som de fick själva på 90-talet.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Allt var bättre förr, ungdomarna är förtappade. Så har det låtit från gnällande gubbar i alla tider. När jag var liten hörde man sådant från folk i morfar o mormors generation, det lät likadant när jag var i tonåren, gnällspikarna var typiskt 80 och äldre.
När jag var i 30 års åldern och bodde i bostadsrätt, kom samma klagomål från folk i 80 års åldern.
Det nya i dag är att snacket om curlade 90 talister verkar komma från folk i min egen ålder (och jag har lång kvar till 80) eller tom yngre, DET är illavarslande.
När jag var i 30 års åldern och bodde i bostadsrätt, kom samma klagomål från folk i 80 års åldern.
Det nya i dag är att snacket om curlade 90 talister verkar komma från folk i min egen ålder (och jag har lång kvar till 80) eller tom yngre, DET är illavarslande.
Gnällspikar finns det oavsett ålder o kön.H hempularen skrev:Allt var bättre förr, ungdomarna är förtappade. Så har det låtit från gnällande gubbar i alla tider. När jag var liten hörde man sådant från folk i morfar o mormors generation, det lät likadant när jag var i tonåren, gnällspikarna var typiskt 80 och äldre.