Ge ett bud på det ni tycker huset är värt. Det värsta som kan hända är att ni får nej. Det bästa är ett ja, men troligtvis blir det förhandlingar med säljarna.
Vi bjöd ca 500.000 under utropspris på vårt hus och fick tillslut köpa för 400.000 under.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
TRJBerg
Jag tänker är det bara taket så kan man ju räkna på ett helt takbyte och på det sättet ha ekonomisk kontroll. Men om fukten gått ned i väggarna!? Då känns det som stora problem. Bl a med mögel. Det är inte något man vill chansa med.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
H
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag tänker är det bara taket så kan man ju räkna på ett helt takbyte och på det sättet ha ekonomisk kontroll. Men om fukten gått ned i väggarna!? Då känns det som stora problem. Bl a med mögel. Det är inte något man vill chansa med.
Näe och det verkar dessvärre inte vara något som man kan ta reda på, förens man börjar riva.. :confused:

H hus_drommar_norrland skrev:
Jag har också tänkt det, att det måste vara kalkylerat i prissättningen. Däremot finns det inget hus i området som gått för över 3,8 miljoner och det huset hade både dubbelgarage och pool. Det är också svårt att tolka ”en bra bit över 3 miljoner”, är det 3,2 eller är det 3,6? Sedan är väl frågan vad man isåfall ska byta till för tak, om man ska lägga ett enklare tak eller om man ska lägga samma, alltså falsat. Men där är det stor skillnad i kostnad. Tack för ditt svar!
Skulle aldrig någonsin köpa ett hus som luktar mögel. Svårt eller omöjligt att få bort den lukten.

H
J jack23 skrev:
Skulle aldrig någonsin köpa ett hus som luktar mögel. Svårt eller omöjligt att få bort den lukten.
Det är endast vinden som luktade. Källare, entréplan och övervåning fanns det ingen tendens till mögeldoft överhuvudtaget.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H hus_drommar_norrland skrev:
Det är endast vinden som luktade. Källare, entréplan och övervåning fanns det ingen tendens till mögeldoft överhuvudtaget.
Kan ha gått in i takbalkar

• Gilla
hus_drommar_norrland
  • Laddar…
H
J jack23 skrev:
Kan ha gått in i takbalkar
Ja, det vi vet är att en balke är i sämre skick.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.