Jo visst är de så..Men vi har inget val i detta läge..nog kostsamt och stå med två hus när man har familjS johd01 skrev:
Det låter väldigt tokigt det du säger:
- Jättefint hus
- Många spekulanter
- Inga bud?
Låter tyvärr som att priset är för högt för vad spekulanterna faktiskt får.
Att sälja det nya huset måste ju kosta en hel del, kanske värt att sänka utgångspriset eller ambitionsnivån på det gamla?
- Jättefint hus
- Många spekulanter
- Inga bud?
Låter tyvärr som att priset är för högt för vad spekulanterna faktiskt får.
Att sälja det nya huset måste ju kosta en hel del, kanske värt att sänka utgångspriset eller ambitionsnivån på det gamla?
Vad har mäklaren sagt om de som tittat på huset men sedan inte varit intresserade? Har det varit på grund av läget, priset eller något annat? Annars kan jag tycka mäklaren inte skött sitt jobb om han inte kommit med förslag på hur försäljningen ska lyckas.
Som andra är inne på kanske det är bättre att sänka priset på gamla så det blir sålt än att göra förlust på det nya. För även om ni får samma pris som ni köpte det för så blir det ju utgifter för mäklare etc.
Som andra är inne på kanske det är bättre att sänka priset på gamla så det blir sålt än att göra förlust på det nya. För även om ni får samma pris som ni köpte det för så blir det ju utgifter för mäklare etc.
Är det inte så att ni blivit beviljade lån på nya huset med förutsättning att ha ett påskrivet kontrakt på gamla huset på tillträdesdagen? Så brukar det väl vara och då har ju banken rätt att säga nej till uthyrning mm i och med att man inte uppfylt villkoren som gällde för att få lån till nya huset. Jag gissar bara.
Det låter som ett stort steg att behöva flytta tillbaka till det gamla huset. Hur länge har ni bott i det nya huset och vad var skälet till att ni flyttade i första taget? Kommer ni kunna sälja det nya huset till ett samma pris som ni själva köpte det? Nu behöver ni visserligen inte betala lagfarten igen, för ert gamla hus, men är det inte bara så att ni prisats huset felaktigt?
Gissningsvis har ni Nordax för att de ”vanliga” bankerna ansåg att ni har för dåliga inkomster för att ha två huslån?
Sänk priset på gamla huset eller återkoppla till spekulanterna och fråga varför intresset inte fanns. Ni som bott i huset och investerad tid och pengar är partiska och ser huset på ett helt annat sätt än eventuella köpare.
Sänk priset på gamla huset eller återkoppla till spekulanterna och fråga varför intresset inte fanns. Ni som bott i huset och investerad tid och pengar är partiska och ser huset på ett helt annat sätt än eventuella köpare.
Varför har ni Nordax bank? Har inte sjukt hög ränta???M Missy77 skrev:Överbryggslån är väll inte handpenning? Den la vi själva banken va så luddig när allt va klart med nya huset borde stå i kontrakt med överbryggslån nu är de nordax bank vi pratar om inte en vanlig bank..
Försökte syna deras sida om de ens tillåter att man hyr ut i andra hand..Är ju endel kvar på de bolånet på gamla huset..frågan är kan de bli sura och kräva att vi ska sälja nya huset då gamla inte blir sålt alls..
Nä, det var bara en gissning. Jag tog ett lån för nåt år sen och testade att gå vi lendo (tror jag) och många av anbuden man fick var från banker man inte hade någon aning om att dom fanns.
Jag kollade Nordax hemsida nu och deras bolån är ju riktigt uselt.
Jag kollade Nordax hemsida nu och deras bolån är ju riktigt uselt.
Klicka här för att svara