Hej forumet!
Nu är jag rädd för att jag har gjort något helt fel med det husfixet/spacklet jag har fått upp på väggen över de sprickor jag hade i betongen. Detta var cementbaserat så jag trodde väll att det skulle bli hårdare.
Men efter ca 40 timmar så är det fortfarande relativt mjukt tycker jag. Det går liksom skrapa genom med nageln relativt lätt.
Är det jag som har gjort något helt fel?!
Blandat det för lite?
Jag tror absolut intr jag har använt för mycket vatten.
Skall jag vänta ett dygn till? Vad gör jag!? Måste jag ta ner allt och börja om?
Tror dessutom att jag kanske gjorde fel genom att inte grunda innan jag spacklade.
Nu är jag rädd för att jag har gjort något helt fel med det husfixet/spacklet jag har fått upp på väggen över de sprickor jag hade i betongen. Detta var cementbaserat så jag trodde väll att det skulle bli hårdare.
Men efter ca 40 timmar så är det fortfarande relativt mjukt tycker jag. Det går liksom skrapa genom med nageln relativt lätt.
Blandat det för lite?
Skall jag vänta ett dygn till? Vad gör jag!? Måste jag ta ner allt och börja om?
Tror dessutom att jag kanske gjorde fel genom att inte grunda innan jag spacklade.
Medlem
· Stockholm
· 826 inlägg
Allt torkar långsamt i detta fuktiga klimat. Tålamod bara.A Adamvest skrev:Hej forumet!
Blandat det för lite?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Ja att höja temperaturen hjälper också eftersom det sänker den relativa luftfuktigheten. Men då får du vädra lagom mycket samtidigt så att fukten har någonstans att ta vägen, d v s ut genom fönstret.A Adamvest skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden