En modellbil, kanske...;)

cykel bilen fantom!!!! eller en papp deka

lite kul med snack runt husesyn...fick ett samtal från svt!!! dom vill göra ett inslag om vårat hus och det sätt vi lever på...snacka om husesyn!! så nu får ni hälsa på i lugn och ro från tv soffan...haha

Fusk! ;)

För att hoppa rakt in i "chatten" :)

Som vissa kanske vet är jag med i föreningen Skånska Gårdar. Varje år arrangerar vi "Öppen gård" - en handfull gårdar håller visning för medlemmar som kommer och tittar på projekt eller färdiga hus. I år kör vi lite temainriktat och letar då hus med tex en bakugn, nytt plankgolv eller liknande.
Arrangemangen är väldigt välbesökta så det finns ett stort sug för dylika möten!

Det är också trevligt att folk som kommer nästan alltid lämnar kontaktuppgifter till gårdsägaren med orden "om du nån gång behöver en..."

Hörru frolsson,

har länge kikat in hos er förening men har tvekat på tröskeln med mössan i handen.....
Inte kan väl jag ge mig i lag med gårdsägarena....
Undrar försynt om det inte finns någon förening för skånska gatehusägare?

Jodå - det är inte så att det är ett gäng godsägare - det är alltifrån fina gårdar till de som bor i stan i lägenhet och däremellan torp-, stenhus, ruckelägare - men som har intresse av byggnadsvård.
Räds inte namnet :)

jag kommer med efter 11min ungefär

"och sen spårar det ur" Jo jo, det är inte bara vi tydligen :D Härligt att se och höra

skönt o se!!

Mycket trevligt inslag! Och skön stil!
Själv är jag mer av en pickup-kille och en 50-talare med flak står högt på listan...

Tack för titten!

Har du Wunderbaumen i originalplastpåse? :D

Sommartorparn skrev:
Hörru frolsson,

har länge kikat in hos er förening men har tvekat på tröskeln med mössan i handen.....
Inte kan väl jag ge mig i lag med gårdsägarena....
Undrar försynt om det inte finns någon förening för skånska gatehusägare?
Var inte blyg, Sommartorparn! Jag och min högt värderade hustru har varit på några "öppen gård"-arrangemang och upplevt dem som både mycket inspirerande och trevliga.

kul att ni gillar inslaget...synd att man inte har haft tid å göra klart köket innan dom kom...men men så är det när man ligger borta och jobbar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.