Priset är väl inte mycket att förvånas överhet beror ju på var man bygger i Stockholm kostar bygge i denna storlek 13-14 milj.Men gräsligt fult hus ,liknar en betongbunker samt ligger precis i vägkorsning alldeles intill vägar,hur kul är det med trafik och insyn.Samt en tomt i miniformat.Skulle aldrig köpt detta

• Gilla
Asbesträdd och 3 till
  • Laddar…
L
Solpanelerna bör ha varit en bra investering med återbetalningstid på ca 10 år, då väderstreck, taklutning och skuggläge såg bra ut. Tråkigt att en förlegad bild av solpaneler sprids på bästa sändningstid..

Tycker huset var rätt fräckt, gillade köksdelen skarpt med loungehörnan!

Priset? Tja.. Det kostar att ligga på topp och jag kan absolut tycka det är värt det om det hade varit ett annat läge. Nu vet jag var det ligger och det är tur (eller kanske välplanerat) att inga sovrum eller sällskapsytor mer än allrummet där uppe vetter mot den gamla framsidan för den stora vägen man såg i avsnittet är rejält trafikerad. Rent av kanske en av de tyngst trafikerade vägarna i Skåne bortsett från E6/E20 och E22.

Tomten är Btw på 942kvm så den får la anses vara helt okej i storleken :)

Huddingebo Huddingebo skrev:
Vad kostar en lika stor tomt i området? Hur stor del av 9miljoner är tomt resp bygge?
9miljoner låter mycket men det kanske är ett väldigt populärt området med dyra hus?
Visst är det så. Men ändå: 9 miljoner! :-)

Supersnyggt
och fasaden ! Så ska det va ! inget underhåll!
Lite mer färg invändigt skulle det vara !

J jannebmw skrev:
Supersnyggt
och fasaden ! Så ska det va ! inget underhåll!
Lite mer färg invändigt skulle det vara !
Har inte kollat klart ännu. Men speciallösningar som keramik på taket och dold avvattning skulle inte jag kalla underhållsfritt. Men, man slipper ju måla iaf :)

• Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Bara jag som reagerar på muren mot grannen? Tyckte det sabbade hela bygget, tomten kändes som en lyxig rastgård i ett fängelse

• Gilla
  • Haha
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Jag blev chockad av att de monterat vanliga takrännor innanför fasaden. De är ju inte gjorda för total täthet. När de nämnde att avvattningen skulle vara dold såg jag framför mig en helsvetsad ränna i rostfritt som gick upp under pappen och över toppen av keramikplattorna. Lika noggrant gjord som en golvbrunn. Var tar vattnet vägen vid första åskvädret? Rännan borde ha ett breddavlopp åt gavlarna för skyfall. Vi får kanske höra om det 2022?

• Gilla
  • Haha
pether och 8 till
  • Laddar…
Rätt cool bygge. Häftigt med keramikfasaden. Men tycker det var synd att de inte behöll det fina gamla gula husets karaktär. Och tråkigt att de skövlade hela tomten med all fin gammal växtlighet. För att inte tala om det trista trädäcket istället för fin sten. Tycker det förstörde exteriören rejält.
Sedan så är en alltför liten, platt tomt med utsikt över en superrafikerad väg inte riktigt min grej.

• Gilla
oliva
  • Laddar…
Jag tyckte det blev jättefint. Trevligt med en i princip trelängad gård med gårdsplan och dörrar ut mot gården från alla rum. Muren mot grannen kan man ju såklart dölja med klängväxter t.ex.

Jag hade personligen fått sömnproblem med den takavvattningen dock.

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Jag hade nog strävat efter att hålla nybygget i samma (inne)plan som gamla huset. Hade varit snyggare/enklare att planera upp utemiljön till husen än att få trappa inne (hur gick det med bli gammal och rörelseproblematiken) och ute (på gamla husets anslutning till trädäcket). Därmed alla fönster och fönsterdörrar i samma höjd. Plus att muren till grannen inte blitt så hög då. My 50 cents...

• Gilla
Abbe W och 2 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Bara jag som reagerar på muren mot grannen? Tyckte det sabbade hela bygget, tomten kändes som en lyxig rastgård i ett fängelse
Jag reagerade också på det och min fundering är vad grannen tycker?

Väldigt snyggt och genomtänkt. Gillar fasaden skarpt. Hängrännorna var en snygg lösning men med stora risker. Men bra jobbat

SSSS
R Robert-san01 skrev:
18st standard solceller bör inte kosta så mycket över 100k och de borde betala sig på 12-15år.
Solcellerna betalade sig nog direkt då dom slapp köpa och sätta upp keramikplattor på den ytan :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Vad hände med tillgänglighetskraven i lagstiftningen?
Helt absurt att lovet blev godkänt, finns inte.
Måste ha mutat kommunen, därav den höga kostnaden.

• Haha
  • Gilla
Abbe W och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.