Byggahus.se
HomeboY HomeboY skrev:
Skulle gissa på ett omlackerat IKEA kök.



Det var ganska tydligt att hon var en känslig person som har lätt för att bli stressad och gå in i väggen.
Okej, jag uppfattade det som att hon kommande som kommunikatör, då är detta nog inga önskvärda egenskaper. Det var i alla fall inget som belystes i programmet så vitt jag kunde se. Jag uppfattade henne som världsvan och engagerad, och som höll sig i god psykisk och fysisk form med hjälp av bl.a. yoga.

Man hade gott kunnat flika in en fråga "vad tyckte du var jobbigast med bygget?", istället för att bara släppa det.

/S
 
T thomas_7 skrev:
Håller med om putsen som på flera ställen inte såg alls bra ut. Dessutom var väll färgen på putsen så där?
Är det inte så att putsen måste torka ordentligt innan den skall målas? I detta fallet gissar jag att de precis hunnit få det putsat innan Gert kom förbi sista gången för att försöka kindpussas och snabbt springa omkring i alla husets rum innan programmet är slut.
 
  • Gilla
Elfströmsgardn
  • Laddar…
T
M maria01 skrev:
Jag tror nog SVT och produktionsbolaget vett exakt vad stora delen av tittarna vill se ingen är intresserad av se teknik i bygget vem vill se 45 minuter program om hur ett ftx system funkar svenskar över lag bygger väldigt lite själv idag det ser du ju bara gå in på bygghandeln idag väldigt få produkter eller på forumet här där det är 10 % som bygger själva och resten ställer bara frågor och klagomål om hantverkarna dom har hyrt in


Jag rekommenderar du kollar på youtube istället om du vill se själva byggandet finns mängder från hela världen
Jag tror tvärtom ändå, majoriteten vill se byggprocessen (eller snarare problemen som uppstår i byggprocessen).

Hade program idén istället varit "Husdrömmar, Här möter du personer som drömmer om att köpa hus och du får följa med på deras livshistoria från lågstadielärare till första kontakten med en mäklare." så hade det programmet inte haft 10% av tittarna från nuvarande idé.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T Thörre skrev:
Jag tror tvärtom ändå, majoriteten vill se byggprocessen (eller snarare problemen som uppstår i byggprocessen).

Hade program idén istället varit "Husdrömmar, Här möter du personer som drömmer om att köpa hus och du får följa med på deras livshistoria från lågstadielärare till första kontakten med en mäklare." så hade det programmet inte haft 10% av tittarna från nuvarande idé.
då hade produktionsbolagen världen runt redan gjort det
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
Ingen mer än jag som funderade på varför hon dragit in TV-uttag i Yoga-rummet?

Och hon hade inte någon säng i sovrummet.

Hela huset var bara möblerat och inrett för programmet...
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T Thörre skrev:
Fast anledningen att man tittar är ju att man vill se ett husbygge eller renovering. Jag är helt ointresserad av personerna och deras tankar och drömmar.

Men tyvärr har svensk TV generellt mer fokus på personerna för samma kritik kommer ju i GD avsnitten.
Vet inte om det är mer ekonomiskt att göra en intervju på en timme och klistra in i bitar för att få ihop en timme TV istället för att låta en kamera vara på plats under en längre tid och följa byggandet.

Nu förstår man det geniala i original serierna där man får person storyn samtidigt som hela byggprocessen utan att känna avsaknad av något.
Det är otroligt hur många användare här på Byggahus som fortfarande inte vet vad de tittar på... i ÅRATAL har folk kommenterat här att "varför är det inte mer fokus på vilka spik som används och vilken version har programvaran som styr FTX-systemet eller vilken lutning i procent är det på badrumsgolvet". Nu får ni ge er... detta är INTE grand designs... Husdrömmar har alltid handlat om personer och lite i bakgrunden har de ett hus som på något sätt renoveras eller byggs.

Sen kan man tycka vad man vill om det, men att man så grovt missuppfattar ett programinlägg talar mer för ens intelligens än något annat.
 
  • Gilla
Dalbotant och 5 till
  • Laddar…
Nån som vet var den blommiga tapeten kommer från?
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Nån som vet var den blommiga tapeten kommer från?
Jag tror jag har sett den på Hornbach.
 
Vilket drömhus. O nnu e de till salu.
 
Någon som är överraskad?
 
B Bassesme skrev:
Vilket drömhus. O nnu e de till salu.
Har du någon länk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.