20 626 läst · 72 svar
21k läst
72 svar
Husdrömmar: Tegelhus i Östra Vemmerlöv ger själen ro
Sida 1 av 5
På konsumentens sida
· 3 149 inlägg
I den sjätte delen av Husdrömmar 2021 åker Anne Lundberg och Gert Wingårdh till Östra Vemmerlöv på Österlen, där Pernilla snabbt och effektivt totalrenoverar ett 1930-talshus på ett riktigt bra sätt. Hon följer de flesta av Gert Wingårdhs råd och sparar flera hundra tusen kronor.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Tegelhus i Östra Vemmerlöv ger själen ro
Såg precis avsnittet. Snabbspolade stora delar.
1. 50 minuter av 60 var flum och inte om hus.
2. Hon hade ju hantverkare till allt utom att hon målade lite möbler. Då är det inte så svårt bli klart på 4månader om man betalar
3. Utöver fasaden var det ingen diskussion om huset att tala om. Möjligtvis lite färgval.
1. 50 minuter av 60 var flum och inte om hus.
2. Hon hade ju hantverkare till allt utom att hon målade lite möbler. Då är det inte så svårt bli klart på 4månader om man betalar
3. Utöver fasaden var det ingen diskussion om huset att tala om. Möjligtvis lite färgval.
Visst var det som vanligt brist på byggnadsdiskussioner i programmet, men jag tyckte det var friskt vågat av en person utan byggkunskap att ta sig an detta småtråkiga och misshandlade byhus och omvandla det till något bättre. Gerts bidrag om att återställa grunden var viktigt för huset. Fokus var på drömmar, men jag blev i alla fall av någon mystisk anledning glad av att se avsnittet.
Redaktionen skrev:I den sjätte delen av Husdrömmar 2021 åker Anne Lundberg och Gert Wingårdh till Östra Vemmerlöv på Österlen, där Pernilla snabbt och effektivt totalrenoverar ett 1930-talshus på ett riktigt bra sätt. Hon följer de flesta av Gert Wingårdhs råd och sparar flera hundra tusen kronor.
Varifrån kommer köket???
Sämsta avsnitt för säsongen, handlade ju mer om hennes personliga problem och flum om skyddsänglar än själva huset.
Tror många i husdrömmardiskussionerna missar poängen med att det heter just husdrömmar.
Det är inte ett program med fokus på byggteknik även om det givetvis i vissa delar kan vara ett inslag utan som jag ser det handlar det om vägen, resan och just drömmen om ett hus. Oavsett om det är ett nytt, ett första, ett gammalt eller det tionde.
Personligen tycker jag det är ett rätt trevligt program och just detta avsnitt tycker jag nog prickar in just drömfokuset ganska väl.
Det är inte ett program med fokus på byggteknik även om det givetvis i vissa delar kan vara ett inslag utan som jag ser det handlar det om vägen, resan och just drömmen om ett hus. Oavsett om det är ett nytt, ett första, ett gammalt eller det tionde.
Personligen tycker jag det är ett rätt trevligt program och just detta avsnitt tycker jag nog prickar in just drömfokuset ganska väl.
När Anne Lundberg nästan förstörde hennes pynt sken jag upp!
I övrigt var det här det värsta husdrömmar jag sett. Huset blev väl fint men innehållsmässigt kändes det som en keps med tofs på: trist med en twist som irriterar mer än väcker tankar. Minen från byggaren när Gert påpekade att grunden skulle bli ful var dock ganska rolig!
Husdrömmar 2023 kommer handla om elallergiker som renoverar telefonkiosker om den här programspiralen fortsätter..
I övrigt var det här det värsta husdrömmar jag sett. Huset blev väl fint men innehållsmässigt kändes det som en keps med tofs på: trist med en twist som irriterar mer än väcker tankar. Minen från byggaren när Gert påpekade att grunden skulle bli ful var dock ganska rolig!
Husdrömmar 2023 kommer handla om elallergiker som renoverar telefonkiosker om den här programspiralen fortsätter..
Absolut men det har alltid varit en mix av de två och där dröm-delen i regel relaterat betydligt mer till huset än det var i dagens avsnitt för nu handlade det ju mer om hennes personliga resa där man visade ett nyrenoverat hus på slutet.D dwd skrev:Tror många i husdrömmardiskussionerna missar poängen med att det heter just husdrömmar.
500 000:- för konvertering till luft-vatten inkl nya rör.
Någon som täljer guld i Österlen.
Någon som täljer guld i Österlen.