Vi vill bygga ett hus med "ekologiskt stuk", dvs elspis+vedspis i köket och kakelugnar+jordvärme+solceller. Tänker oss ett hus på 1,5 plan ~80..90 kvm (bottenvåning) (2-våningshus inte tillåtet på området).
Har tittat på en massa olika hustyper men hittar ingen som vi fastnar för. Har kört fast. Någon som har tips  ???  
Vi bor i Västerås.

Hej
Jag tycket att ni ska börja med att hitta huset som passar er; antal rum, väderstreck på v-rum, kök mm. När ni hittat rätt hus kan ni rita in vedspis mm allt som ni vill ha och räkna med i kalkylen vad det kostar.

Även om inte husfirman borrar jordvärme/monterar vedspis så finns det ju andra som gör det, husfirman kan ju fortfarande rita in det och ni får köpa material & montage från jordvärmefirman/vedspisföretaget osv.

Så har vi tänkt. Vi vill ha både vedspis och braskamin och lite annat. Husfirman får rita in det, vi fixar det praktiska (=köper tjänsten av någon).

Tack för tips!!! ;D

Jag har sett några modeller från Lapplihus som haft vedspis inritat. Dom har efter vad jag vet dock inte totalentreprenad.

mvh hanneli

tack hanneli ;D

http://www.lapplihus.se/

titta på Tjädergården 160

och de hus jag tittade på har bastu redan från början

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.